Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Marika Väli: kui patsient ei jää rahule
Sotsiaalministeeriumi juures tegutsev tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjon on mittejuriidiline, mõeldud patsiendi jaoks. On arvatud, et tegemist on arstide seltskonnaga, kes arutavad omavahel patsiendi ravis tekkinud probleeme, mille pärast on esitatud kaebus, ning mille kooskäimisel niikuinii mingit tulemit ei ole. Mõeldakse, et arstide ühtne seltskond niikuinii üksteise peale ei kaeba.
Tegelikult on see 18-liikmeline komisjon aga täiesti erapooletu, liikmetel on lisaks enda teadmistele võimalik kasutada erinevate meditsiinierialade ekspertarvamust.
Tuleme kokku kord kvartalis, viimasel ajal siiski sagedamini - oleneb kaebuste arvust. Tegevuse aluseks on patsiendi kirjalik avaldus, kus ta peab täpselt välja tooma, mida ta komisjonilt ootab. Pöörduja peab andma nõusoleku tema probleemi puudutavaid terviseandmeid uurida ja küsida sellest lähtuvalt ka erinevaid dokumente.