KÜSITLUS:

Mida te tänavuse suvepuhkuse ajal kõige rohkem nautisite?

<strong>Mida te tänavuse suvepuhkuse ajal kõige rohkem nautisite?</strong>

<strong>URMAS KOHU</strong>-<br /> Lõuna-Eesti Häirekeskuse juhataja asetäitja:

“Kahjuks on puhkus veel olemata (4. augustil - <em>Toim</em>.). Aga juba järgmisest nädalast naudin reisi Eesti-Ukraina-Venemaa-Gruusia. Päevinäinud Ladaga ja kõige sinna kuuluvaga: puuviljad- vein- mäed ja meri.”

<strong>ÜLO LEMBER</strong>-<br /> Käina Tervisekeskus OÜ juhataja-perearst:

“Nüüd sattusite oma suvepuhkuse küsimusega küll vale mehe otsa! Lugu on lihtsalt järgmine- et töötades esmatasandiarstina (perearstina) ei ole ma juba üheksa aastat puhkust saanud (see ei ole öeldud uhkusega).<br /> Esimene aasta- kui ei saanud endale puhkust lubada- oli 1997. Siis algas nimistute koostamine- kuna Eestis käivitus perearstindus. Sel ajal ei saanud ühtegi päeva töölt ära olla- sest vastasel juhul oleksid “pead” läinud kolleegidele. See oli võitlus “peade” eest- mis jättis haavu- millest mõni ei ole veel tänaseni täielikult paranenud.<br /> Järgmistel suvedel ei ole puhatud seetõttu- et ei ole kusagilt asendusarsti võtta- pereõde aga üksinda (ja veel neli nädalat) vastu võtta ei tohi. Ja kui õde annabki mulle nädala laua tagant ära olla- siis ega see ole ju puhkus- sest ta ei ole arst ning igal hetkel on tal tekkimas mingi küsimus. Oledki kodus- mobiil kõikjal ja pidevalt kaelas- ning elad kogu tööpäeva täiel rinnal kaasa...<br /> Tõeline puhkus pidi olema see- kui saaksid puhata neli nädalat järjest: esimese kahe nädalaga unustad kõik töömured ja maandad ennast ning järgneva kahe nädala jooksul kosud- taastud ja laed akusid.<br /> Kord neli aastat tagasi võtsin nädala puhkust - mõtlesime prouaga- et teeme hõbepulmade puhul ühe reisi.<br /> Sõitsimegi siis turismireisile Šveits-Austria-Baierimaa ning keset reisi- kui olime parajasti Lõuna-Saksamaal kaunis lossikeses- helises telefon ja vallavanem küsis- miks mind tööl ei ole: rahvas olevat kaevanud- et vastuvõtul on vaid kabineti õde.<br /> Kogu edasine reis oli olematu- sest mind raputati nii maa peale tagasi- et peas olid vaid töömured.<br /> Kui küsite- kuidas nii saab- siis vastan- et saab. Kodus on kaks elurõõmsat hunti- suur rohelus ja meri. Muidugi ka kallis kaasa.”

<strong>REGINA KURVITS</strong>-<br /> OÜ Tartu Uusapteek omanik ja juhataja:

“Tänan küsimast- aga kahjuks ma ei mäleta enam oma viimast puhkust.<br /> See oli vist 1994. aastal. Just- see pole trükiviga. Olin siis Raekoja apteegi asejuhataja. 1994. aasta lõpust tänini olen Tartu Uusapteegi omanik ja juhataja.<br /> Omanik- kui ta on proviisor- puhkuseõigust ei oma (vähemalt on see paljude arvamus) - omanikul ju ülikasumid niigi! Ja iga töötaja peab saama puhata just suvel ja just siis- kui päike paistab ja lapsed ka nõuavad. Juhataja on sel ajal mõistagi letis. Need mõned päevad Mehikoormas mamma peenra vahel või üksikud reisijupid siia-sinna ei anna päris puhkuse mõõtu välja.”

<strong>SIRJE KÕIV</strong>-<br /> Põlva haigla sünnitus-günekoloogiaosakonna juhataja:

“Mida muud kui nautisin suve ja kõige enam seda- et sain olla koos perega maailma kõige paremas kohas - oma kodus Otepääl! Oli päikest ja soojust nagu troopikas- kõike- mida suvel pakkuda. Üle hulga aja olen tõeliselt välja puhanud- akud on laetud!”

<strong>EERO MERILIND</strong>-<br /> perearst:

“Töötan selle aasta maist Inglismaal perearstina ning puhkust tulime veetma Eestisse. Puhtad soojad järved- liivane mererand ja männimetsad on need- millest Inglismaal puudust hakkad tundma.<br /> Tegime perega Eestile väikese ringi peale. Käisime Kirde-Eestis- ronisime tuhamägedel- vaatasime merd Ontika pangalt- imetlesime Valaste juga- ujusime Kauksi rannas ning sõitsime Taevaskojas jõelaeva  Lonniga.<br /> Loomulikult külastasime Tartus Wilde kohvikut ning suvepealinna Pärnut. Lisaks nokitsesin suvilas ja käisime ohtrasti saunas.”

<strong>PILLE SILLASTE</strong>-<br /> Põhja-Eesti Regionaalhaigla anesteesia ja intensiivravi üksuse Hiiu korpuses ülemarst-keskuse juhataja:

“Mina tavaliselt suvel ei puhkagi. Puhkan reeglina reisides jaanuari-veebruari paiku. Sel aastal käisin Ecuadoris- nii ekstreemset reisi pole varem olnudki.<br /> Paar märksõna: peaaegu oleks uppunud Amazonases kummipaadi <em>rafting</em>’ul- põdesin kõrgmäestikuhaigust- nädal aega olime piirkonnas- kus viis-kuus korda ööpäevas maa värises 4-6 palli- käisime ehedates indiaanlaste külades jne- jne.<br /> Suvise puhkuse tarvis on siiski jäänud üks nädal- selle kasutan Austraalias kongressi järel maaga tutvumiseks.”

<strong>ZEMFIRA TAMMIK</strong>-<br /> Haapsalu Neuroloogilise Rehabilitatsioonikeskuse juhataja:

“Nautisin puhkuse ajal päikest ja merd ning ehitasin-remontisin oma uut kodu mere ääres.”

<em>Küsinud<br /> Peep Talimaa</em>

september 2018

Tervise­uudised

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.