Nõuandetelefoni lahenduse konkursile esitanud Eesti Haigekassaselgituse kohaselt seisneb perearsti nõuandetelefoni uuenduslikkuseelkõige uue tervishoiuteenuse väljatöötamises (teenuse sisu-kvaliteedireeglid- hinna arvestamine- lepingupartneri valik-andmevahetus- teenuse järelevalve)- mida osutatakse ilmaisikuandmeid tuvastamata. Tegu on esimese tervishoiuteenusega- midaosutatakse ka ravikindlustamata isikutele.
“Taolise teenuse kvaliteedi- jt nõuete väljatöötamine haigekassakoordineerimisel ja koostöös teiste asjaomaste asutustega ningselle teenuse rakendamine oli haigekassale harukordne ülesanne-arvestades haigekassa peamist tegevusvaldkonda- milleks onravitegevuse eest tasumine-” öeldakse selgituses. “Kuna perearstinõuandetelefon võtab - tulenevalt teenuse eripärast - teatudametkondadelt (häirekeskus- perearstid) osaliselt üleotsustusõiguse inimese terviseseisundi üle- on meditsiinilisekonsultatsiooniteenuse kvaliteet ja elanikkonnale antava infoõigsus kogu elanikkonda puudutava tähtsusega.”