Infotelefoni 1220 meeskond püüab kasvuruumi leida

Neli kuud toiminud üleriigiline perearsti nõuandetelefon on saanud helistajatelt rahulolematuse kõrval kordi rohkem tunnustust uudse teenuse avamise eest, kinnitas nõuandetelefoni projektijuht Külli Friedemann.

Neli kuud toiminud üleriigiline perearsti nõuandetelefon on saanud helistajatelt rahulolematuse kõrval kordi rohkem tunnustust uudse teenuse avamise eest- kinnitas nõuandetelefoni projektijuht<br /> Külli Friedemann.

Nõuandetelefonil 1220 läheb hästi: keskeltläbi 10 000 helistajat kuus- haigekassal pretensioone pole- raadios käib tutvustav reklaamikampaania (“Kui tervis läinud käest...”)- mis valmis koostöös haigekassaga. Ainus asi- mis perearsti nõuandetelefoni teenuse osutajat- osaühingut Arstlik Perenõuandla sisemiselt segab- on Eesti Perearstide Seltsiga (EPS) koostöö takerdumine.

Arstliku Perenõuandla projektijuht Külli Friedemann tõdes- et põhjus on proosaline. “EPSi ühe võtmeisiku taustaga äriühing osales samuti perearsti nõuandetelefoni teenuse pakkumises ja ilmselgelt segab tema kaotusvalu meie konstruktiivset koostööd-” tõdes Friedemann pärast seda- kui ta oli perearstide seltsist saanud eitava vastuse Arstliku Perenõuandla liikmeks astumise avaldusele.

OÜ Arstlik Perenõuandla saatis 13. oktoobril perearstide seltsile kirja sooviga astuda seltsi liikmeks- nagu põhikiri lubas.

Nende taotlust arutas perearstide seltsi juhatus 17. novembri koosolekul ja vastas- et tulenevalt tänavu 2. novembril tehtud põhikirja täpsustustest ei saa juriidilised isikud EPSi liikmed olla.

“Seni on seltsi liikmeteks olnud vaid füüsilised isikud ning seltsi laiendatud juhatus võttis 25. augustil vastu otsuse- et jätkame samamoodi-” selgitas EPSi juhatuse liige Madis Tiik tausta. “Soovi toetajaliikmeteks astuda olid üles näidanud mitmed ravimifirmad. Konkreetselt ei olnud siiski ühtegi taotlust veel esitatud- kui augustis otsustasime- et ravimifirmadega on võimalik koostööd teha ka konkreetse ürituse toetamise kaudu.”

Sellega kinnitas Tiik- et selts ei muutnud põhikirja Arstlikult Perenõuandlalt saabunud taotluse pärast. Tõestuseks esitas Tiik Meditsiiniuudistele seltsi laiendatud juhatuse (osales 13 inimest) augustikoosoleku protokolli.

Omaette nüanss on see- et EPSi juhatus näeb Arstliku Perenõuandla liikmeksastumise soovi taga formaalset lahendust koostööks EPSiga. EPS aga soovib sisulist koostööd ja on selle soovi esitanud nii kolmepoolsel kohtumisel perearstiteaduse õppetooli juures kui ka vastuses Arstlikule Perenõuandlale nende liikmeks astumise soovi kirjale. “Teie kirjas toodud soovile arendada koostööd Eesti Perearstide Seltsiga suhtume positiivselt-” seisab EPSi saadetud vastuses- “ootame teiepoolseid ettepanekuid koostööks.”

Külli Friedemann nentis- et nad alustavad koostööd perearstide ja pereõdedega iseseisvalt- seltsi vahenduseta- ning teevad seda seni- kuni EPSis muud huvid mängivad.

Eesti Perearstide Selts oli kolm aastat tagasi perearsti nõuandetelefoni ettevalmistustööde käivitaja ning hiljem selle reklaamija.

Haigekassa korraldas teenuse pakkuja valiku- kuid mitmete parameetrite järgi ei osutunud valituks EPSi taustaga ehk Madis Tiigi juhitava OÜ Tervisetelefon ja Viruplatsi Arstikeskuse OÜ. Sõelale jäi ja valituks osutus varasema nõustamistelefoni (perenõuandla arstiliin ja ravimiinfo) kogemusega Arstlik Nõuandetelefon- mis kuulub MTÜ-le Eesti Abikeskused (juhatuse liige Imre Rammul).

Haigekassa avalike suhete juht Anne Osvet ei nõustu väitega- et EPS on nõuandetelefoni teenusest kõrvale jäänud. Perearstide selts on pidevalt osalenud teenuse väljatöötamise protsessis- seltsi esindaja Külvi Peterson oli nõuandetelefoni käivitamiskomisjoni liige- teenust osutavate arstide hulgas on EPSi liikmeid ning teenusest on teavitatud kõiki perearste- olenemata nende kuuluvusest seltsi- loetles Osvet.

Tallinna perearst- EPSi eelmise juhatuse liige Külvi Peterson meenutas- et viimasel perearsti nõuandetelefoni komisjoni koosolekul suvel otsustas komisjon- et nad tulevad haigekassa kutsel n-ö järelevalvekomisjonina edaspidigi kokku- et jälgida infotelefoni kvaliteeti.

Sirje Vaask haigekassast plaanib komisjoni taas kokku kutsuda jaanuaris- mil saab juba analüüsida nõuandetelefoni esimese tegevusaasta tulemusi.

“Perearstide jaoks on probleemiks anonüümne nõustamine ja tagasiside puudumine-” osutas Peterson ühele tahule. Tervikuna hindab Peterson perearsti infotelefoni vajalikuks. “Usun- et töö käigus paraneb ja muutub järjest täpsemaks ka nõustamisteenuse sisu.”

Perearsti nõuandetelefoni teenuse puhul pole tegu riigihankega- vaid tervishoiuteenusega.

Esimene valik on tehtud kolmeks aastaks- s.t leping lõpeb 31. juulil 2008- täpsustas Anne Osvet haigekassast. Uus valik tehakse umbes pool aastat enne eeltoodud lepingu lõppu. “Taoliste teenuste puhul on jätkusuutlikkus üks kõige olulisemaid asjaolusid- ent loomulikult peab olema võimalik ka teistel asutustel konkureerida-” nõustus Osvet.

<br /><strong>MALLE TOOMISTE</strong><br /><a href="mailto:malle@mu.ee">malle@mu.ee</a>

 

 

**********************************

 

LISALUGU:

<strong>Infotelefoni kvaliteeti mõõdab haigekassa</strong>

Tänavu 1. augustist tööd alustanud perearsti nõuandetelefoni pidaja OÜ Arstlik Perenõuandla esitab põhjaliku aruande töö kohta haigekassale jaanuaris- mil haigekassa teeb ka esimese kokkuvõtte infotelefoni kvaliteedinäitajatest.<br /> Haigekassa omab infotelefoni pidaja igakuiste arvete põhjal ülevaadet- kui palju ja mis teemadel kõnesid on tehtud. Enamasti - ligi 96 protsendil juhtudest - pöörduvad inimesed siiski tervise küsimuses- kinnitas haigekassa avalike suhete osakonna juhataja Anne Osvet.<br /> Kvaliteedi hindamiseks on haigekassal plaanis kord aastas teha küsitlus eraisikute ja perearstide hulgas- et uurida telefoni usaldust elanikkonna ja koostööpartnerite seas- samuti on plaanis töötajate rahulolu-uuring.<br /> Infotelefoni töö kvaliteeti näitavad ka salvestatud kõnede analüüsid - nende kvaliteeti analüüsib nõuandetelefon ka ise pidevalt - kord nädalas ja kord kuus. Samuti on haigekassal õigus valikuliselt salvestisi kontrollida.<br /> Elanikkonna tagasiside- ettepanekud ja kaebused- mis on laekunud haigekassa kodulehe vahendusel- lahendatakse jooksvalt. Haigekassa kodulehele laekus 27. novembril seni ainus negatiivse tooniga avaldus nõuandetelefoni kohta- märkis Osvet. See puudutas ebaviisakat vastamisstiili. Kaebuse arutas läbi ja sellele vastas OÜ Arstlik Perenõuandla.<br /> Telefonikõne käigus saabunud kaebuse lahendab õde-nõustaja või vastutav arst-nõustaja. Patsiendil on õigus esitada kaebus haigekassale või tervishoiuametile- mille juures tegutseb arstiabi kvaliteedi ekspertkomisjon.<br /> Nõuandetelefoni projektijuht Külli Friedemann ütles- et nagu teenindusvaldkonnas ikka- on ka nende töös ette tulnud- et nõustaja ja helistaja on üksteisest mööda rääkinud või pole helistaja olnud päri talle antud nõuannetega. Kuid pigem on nurisenud need helistajad- kes on pidanud kauem kõnejärge ootama.<br /> “Kuna ooteaeg on tarbijale suhteliselt odav- siis ei ole tõsiseid konflikte sellel pinnal õnneks esinenud-” rääkis Friedemann. Ta julgustab kõiki helistajaid oma rahulolematusest kohe teada andma. “Määravaim kvaliteedinäitaja ongi rahulolev inimene- kui 1220-le helistanud inimene saab oma küsimusele ammendava vastuse-” kostis Friedemann.<br /> Seni on 1220 töös olnud üks väga lühiajaline tõrge- kui ei olnud võimalik infotelefoniga ühendust saada. Tõrge likvideeriti paari tunniga.<br /> Osvet lisas- et haigekassal on õigus tellida meditsiinilise- majandusliku või teenuse korralduse audit Arstliku Perenõuandla töö kohta.

 

 

<strong><u>1220 kõned</u></strong>

* Augustis 11 952 kõnet- neist 11 284 olid seotud meditsiinilise probleemiga ja 668 (5-6%) tervishoiukorraldusega.

* Septembris 8661 kõnet- neist 3-5% olid tervishoiusüsteemiga seotud küsimused.

* Oktoobris 10 304 kõnet- neist 3-9% olid tervishoiusüsteemi puudutavad kõned. Statistikat ei peeta alla 15-sekundiliste küsimuste kohta- mis kõnedena ei kvalifitseeru.

* Prognoositi käivitamisjärgsel esimesel kahel-kolmel kuul <em>ca</em> 4000-4500 kõnet kuus.

  2006. aastaks prognoositakse 25 000 kontakti kuus- 2007. aastaks 45 000 kuus ja 2008. aastaks 55 000 kontakti kuus.

<em>Allikad: haigekassa ja Arstlik Perenõuandla</em>

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

4. detsember 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

november 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

november 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.