RALF ALLIKVEE:

Kaasaegse haigla loomise võimalikkusest 2006. aastal

<strong>Kaasaegse haigla loomise võimalikkusest 2006. aastal</strong>

<strong><br /></strong>Ametnike taktikepi all justkui vaba konkurentsi tingimustes tegutsevale äriettevõttele- milleks haigla vastavalt praegu kehtivale seadusele on- tuletavad patsiendid aeg-ajalt ise meelde reegleid- mille alusel tegutseda. Sarnaselt vabaturule sunnivad kliendid ja konkurendid organisatsiooni oma väärtusi ümber hindama ja kõrgemaid sihte seadma.

90 protsendi ulatuses reguleeritud meditsiiniteenuste turul- kus arenguvõimaluse määratlejaks on turul osalejate vahel jagatav rahahulk- on kerge unustada kõige olulisemat - jääda inimlikuks oma otsustes.

Aktsiaseltsi Ida-Tallinna Keskhaigla juhatus sõnastas läinud aasta lõpus haigla missiooni- visiooni tulevikuks- tunnuslause ja põhiväärtused. Miks alles nüüd- neli ja pool aastat pärast Ida-Tallinna keskhaigla loomist?

Läbitud periood on haigla jaoks olnud kasvamise ja arengu aeg- ka sisemiselt. Keskkonna tunnetamise ja üksteise tundmaõppimise tulemusena said selgeks need väärtused- mida meie oluliseks peame. Nüüd- haigla jaoks järgmise arenguetapi eel- said organisatsiooni seest kasvanud veendumused ametlikult sõnastatud ja omaniku poolt heaks kiidetud.

Tavapäraselt on sõnastatav missioon tegevuse aluseks ja eesmärkide saavutamiseks- vastates ettevõtte omanike- klientide ja töötajate ootustele. Lähtuvalt omanike eesmärkidest suunavad äriettevõtted raha heategevusse (loe: sponsorlusse) ning annavad seeläbi oma panuse ühiskonda.

Teisisõnu võetakse sotsiaalne vastutus mingis valdkonnas. Toetatakse sporti- tervishoidu- keskkonnakaitset jne. Teoks saavad niinimetatud <em>win-win</em>-projektid- millest võidavad nii omanikud kui organisatsioonivälised grupid. Luuakse kogu ühiskonnale kasu toovaid väärtusi. Haigla kui kohaliku omavalitsuse või riigi omanduses olevale ettevõttele seatavad ootused tulenevad otseselt ühiskonna vajadustest ning seetõttu on sotsiaalse vastutuse võtmine üks osa omaniku ootusest.

Omanik ootab haiglalt tervishoiuteenuseid tasemel- mis vastab ühiskonna vajadustele ja nõudmistele. Patsiendid ootavad tervishoiuasutuselt sotsiaalset kindlustunnet- mis saavutatakse läbi kättesaadava arstiabi- uusimate diagnostika- ja ravivõtete- professionaalsuse- sõbraliku suhtumise ja kvaliteetse teeninduse. Haigla peab olema turvatunnet pakkuv- vastandina sotsiaalse abituse ülesnäitamisele.

Sotsiaalset vastutust ei saa võtta majanduslikult ebaefektiivselt toimiv ettevõte. Uuendused ja arenguprojektid ei ole meie jaoks olnud võidurelvastumise küsimus. Ida-Tallinna keskhaigla jaoks on pidev areng majandusliku jätkusuutlikkuse aluseks- mis annab võimaluse täita seatud eesmärke ja vastata elanikkonna ootusele tervishoiust.

Eelkõige on uuendused inimeste - patsientide ja haigla töötajate - huvides. Oma võimaluste piires oleme järk-järgult- kuid sihikindlalt panustanud paremasse haiglakeskkonda- võtnud kasutusele uut tehnoloogiat- mõelnud kvaliteetsema ravi ja parema teeninduse pakkumise peale. Ükski samm ei ole tulnud kergelt- proovile on pandud nii töötajaskond kui eri tasemete juhid.

Muutuvas organisatsioonis töötamine nõuab töötajatelt pidevat täiendõpet ning juhtidelt organisatoorset võimekust- innustamaks alluvaid arenguprotsessidega kaasas käima.

Sotsiaalset vastutust ei saa võtta ka sisemiselt nõrk organisatsioon ning seetõttu oleme arengu kõrval oluliseks pidanud oma töötajate väärtustamist. Kõik patsientide poolt oodatav oleks võimatu- kui puuduks pühendunud personal. Töötajad vajavad omakorda tugevat organisatsiooni- jätkusuutlikkust- paremat töökeskkonda ja tasustamist.

Just sellest lähtuvalt on haigla tunnuslause “Inimlikult inimesega!” suunatud üheaegselt nii väliskeskkonda kui oma töötajatele. Vaid hea koostöö erinevate tasemete ja struktuuriüksuste vahel- majasisene ausus ja avatus- personalile nähtavad ja nende töökeskkonda mõjutavad arengud aitavad tekitada “meie”-tunnet. Loodetavasti ka uhkustunnet oma haigla üle.

Organisatsioonina ja tervele ühiskonnale suunatuna peab haigla olema tugev. Patsiendile suunatuna tahame olla soojad- mõistvad ja lähedased. Üha enam tuleb ka tervishoius mõelda teenindusele selle sõna kõige õigemas tähenduses.

Ka tervishoiuteenus peab vastama patsientide ootustele- olema kiire- mugav- meeldiv ja sõbralik. Inimlik ja hooliv suhtumine on väärtus- mida ei tohi kiirete arengute ja keeruliste turuvõitluste juures unustada.

Teades oma seesmisi väärtusi- eesmärgipärasust arenguprojektide teostamisel ja personali pühendumist- oleme julgenud sõnastada visiooni tugevasest Tallinna Haiglast. Võib küsida: kuidas luua tugevat ja kaasaegset haiglat? Kas Ida-Tallinna keskhaigla liigub edasi Tallinna Haigla poole jalgu järele vedades või senises tempos joostes?

Perspektiiv edasiseks oleneb eelkõige väliskeskkonnast. Sellest- kas puhub päri- või vastutuul- kui kõrged on ületamist vajavad takistused ning milline on konkurentide vastupidavus ja järjekindlus. Väga oluline on linna kui omaniku soov ja arusaam toimuvast.

Ühes oleme Ida-Tallinna keskhaiglas kindlad - meie ettevalmistus edasiseks arenguks ja vajalikeks ümberkorraldusteks on hea. Oleme loomas haiglat- kuhu julgeme ise abi saamiseks pöörduda ja kus iga patsient on teretulnud. Haiglat- kus eksisteerib vastastikune usaldus.

<br /><strong>RALF ALLIKVEE<br /></strong>AS Ida-Tallinna keskhaigla juhatuse liige- kliiniline juht

 

<br />  

<strong><u>Ida-Tallinna keskhaigla - “Inimlikult inimesega!”</u></strong>

<strong><em>Missioon<br /></em></strong> * Meie missiooniks on inimesekeskset arsti- ja õendusabi pakkudes aidata kaasa sotsiaalse kindlustunde suurendamisele ühiskonnas.<br /> * Meie missiooni toetavad pikaajalised traditsioonid tervishoiuasutusena- töötajate kogemused ning avatus ja julgus käia uuendustega kaasas.

<strong><em>Visioon<br /></em></strong>* Meie visiooniks on inimesekeskne Tallinna Haigla- mis oma professionaalse tegevusega mõjutab positiivselt Eesti elanikkonna tervist- tervishoiuteenuse kättesaadavust ning on Eesti tervishoiu uuenduste eeskäijaks.

<strong><em>Põhiväärtused<br /></em></strong>* Meie haiglale on kõige olulisemad inimlikud väärtused.<br /> * Ausus- empaatia- meeskonnatöö ja avatus tagavad turvatunde- mida inimesed ja ühiskond haiglalt kui tervishoiuasutuselt ootavad.<br /> * Oma tegevuses lähtume professionaalsusest- uuendustega kaasaminekust ja heast teeninduskvaliteedist.<br /> * Me soovime- et meie töötajad oleksid uhked oma haigla üle.

<em>Allikas: AS Ida-Tallinna Keskhaigla juhatuse otsus</em>

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

MEDICUM otsib PEREARSTI / ABIARSTI, PEREMEDITSIINI RESIDENTE, KODUÕDE

Medicum Tervishoiuteenused AS

07. juuni 2018

Meditsiini­uudised

15. mai 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

mai 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

mai 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.