Magusajutt riivas diabeetikuid

Diabeediliidu foorumis kirjutajad muretsevad, et 13. veebruarist alanud sotsiaalkampaania “Magus ei tee elu magusaks” võib eksitada ja hirmutada vähem teadlikke inimesi.

Diabeediliidu foorumis kirjutajad muretsevad- et 13. veebruarist alanud sotsiaalkampaania “Magus ei tee elu magusaks” võib eksitada ja hirmutada vähem teadlikke inimesi.

Nimelt seisab kampaania pressiteates- mis on avaldatud veebis <a href="http://www.kool.ee">www.kool.ee</a> ja päevalehtedes- et liigne magusatarbimine võib lõppeda pimedaksjäämisega- samuti suureneb infarktioht ning on suurem tõenäosus luuhõrenemiseks.

15. veebruari Postimehes rääkis haigekassa tervishoiuspetsialist Sirje Vaask- et haigekassa küsitles mullu augustis teismelisi ning selgus- et noored teavad suhkrurikaste toitude söömisega kaasnevatest terviseriskidest ja haigustest vähe.

Vaid 19 protsenti neist on kuulnud ohust jääda magusasöömise tagajärjel pimedaks- mis on seotud diabeediga. 28 protsenti teadis- et suhkru söömine võib põhjustada infarkti- vaid veerand oskas seostada luude hõrenemist magusatarbimisega- vahendas Postimees.

Diabeediliidu foorumis avaldati mõtet- et diabeedist on seni räägitud segaselt ja paljud inimesed ei tee ikka vahet 1. ja 2. tüüpi diabeedi vahel. “Kas tõesti jääb kommide söömisest pimedaks ja I astme diabeet tekib magusast?” küsis üks foorumilugeja- diabeetiku ema- pärast magusavastase kampaania reklaamiga tutvumist.

Edasi arenes foorumi teema ägedalt sellel teemal- kuidas haigus sageli mõjutab ühiskonna suhtumist diabeetikutesse. Üks lapsevanem kirjutas- et kui tema laps viieaastaselt haigestus- siis arvasid päris paljud- et see on lapsevanemate süü (on oma last valesti toitnud- kodus ei tehta sooja sööki- vaid liialdatakse kommide ja krõpsudega vms). “See oli väga solvav-” tunnistas lapsevanem.

Haigekassa rahastatavat sotsiaalkampaaniat “Magus ei tee elu magusaks” korraldab reklaamiagentuuri Idea AD projektijuht Katrin Remmelkoor. Kampaania on mõeldud nii eesti- kui venekeelsetele noortele.

Veebilehel <a href="http://www.terviseinfo.ee">www.terviseinfo.ee</a> saavad 11-15-aastased õpilased osaleda viktoriinis- mis annab neile võimaluse panna proovile oma teadmised liigse magusatarbimise mõjust ja tutvuda samas taustainfoga liigse suhkrusöömise kahjulikkusest.

Näiteks on viktoriinilehel veebis kirjas- et rafineeritud suhkru liigtarbimine põhjustab ülekaalu- hambakaariest- vitamiinide ja mineraalainete vaegust ning et rafineeritud suhkur ei tohiks katta üle 10% päevasest energiavajadusest (Kardioloogia Instituudi 1998.- 1999. a uuringu järgi oli noorte toidus sahharoosist saadav toiduenergia 15%).

“Magus ei tee elu magusaks” on juba teine noortele suunatud kampaania- mille on tellinud haigekassa. Eelmise aasta lõpus jooksis nii teles kui ka raadios alkoholivastane reklaam “Mis sa ennast lõhud!”.

Alanud magusatõrjekampaania on jätkuks jaanuaris toimunud kampaaniale “Sa oled see- mida sööd”- ent rõhuasetusega koolinoortele.

Kevadel peaks eetrisse jõudma kolmaski noortele suunatud kampaania- mis peaks noori suitsetamisest eemale tõrjuma. Kolm noortekampaaniat maksavad kokku miljon krooni.

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

MEDICUM otsib PEREARSTI / ABIARSTI, PEREMEDITSIINI RESIDENTE, KODUÕDE

Medicum Tervishoiuteenused AS

07. juuni 2018

Meditsiini­uudised

15. mai 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

mai 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

mai 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.