Eesti arstieetika koodeksis on arstipraktika peatükis punkt- misütleb: “Arstile on sobimatu reklaamida nii trükistes- raadios kuika televisioonis igasuguseid meditsiiniteenuseid- nende hulgaseriti hügieeni- või ravivahendeid.”<br />Seda punkti on rikutud korduvalt.<br />Olukorrast ajendatuna tegid Tartu Ülikooli peremeditsiini õppetoolitöötajad koos Eesti Perearstide Seltsi (EPS) juhatusega arstidelepöördumise- kus nad kutsusid meedikuid üles mõtlema sellele- et onsobimatu oma eriala prestiiži kasutada üksikute kaupadereklaamimiseks.<br />Reklaamide hulk kasvab<br />Meditsiiniuudiste toimetusele on arste näitavaid reklaame selaastal jäänud silma vähemasti 5-6. Reklaamitakse peamiseltloodustooteid ja mineraalaineid.<br />Eesti Perearstide Selts on aga näiteks vastu võtnud põhimõtteliseseisukoha reklaamides mitte osaleda. “Oleme kõigile pakkumistelealates mineraalvetest kuni hügieenitoodete ja ravimiteni alati eiöelnud-” kommenteeris EPSi juhatuse esimees Madis Tiik.<br />Samas ütles ta- et teinekord kasutatakse reklaamides sõna perearstka konkreetse arstita- kuid selle vastu ei saa midagi teha.<br />Miks arstid selliste pakkumistega nõus on- ei oska Tiik öelda- kuid arvab- et tegemist on isiklike kogemustega võituttavate tehtud pakkumistega. Tiik on seisukohal- et arst peaksoma positsiooni ühiskonnas hoidma- mitte lörtsima.<br />Tartu Ülikooli polikliiniku ja peremeditsiini dotsent Ruth Kalda ontäheldanud- et alates sügisest on selliseid reklaame ilmunud eritisilmatorkavalt populaarteaduslikesse terviselehtedesse ja-ajakirjadesse. “Ma arvan- et paljuski on reklaamides osaleminetingitud teadmatusest-” nentis ta.<br />Ei taha kommenteerida<br />Üks viimaseid ja silmatorkavamaid juhtumeid on seotud MerelahePerearstikeskuse perearsti Riin Lannoga- kes reklaamisfarmaatsiafirma Pharma Nord reklaamajakirjas Sinu Tervis seleeni.“Ma ei näe arstina üldse vajadust siin midagi kommenteerida-”teatas Lanno tõredalt.<br /><br />Edasi loe põhilehest.