Nõuandeliin 1220 tekitab üksikuid pretensioone

2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbrit kokku 158 000 korda – nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaid seitse inimest.

<strong>2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbrit kokku 158 000 korda - nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaid seitse inimest.</strong><br /> 1220 projektijuht Külli Friedemanni sõnul on kaebused seotud rohkem arsti väsimuse või suhtumisega- mitte meditsiinilise nõuga.<br /> Kõige suurem probleem on  telefoninõustajate leidmisega. “Seni oleme miinimumtaseme ära hoidnud-” lausus ta. Vaatamata igasuguste abiliinide juurdetulekule- on ligi kolm aastat töös olnud perearsti nõuandetelefoni kõnede arv igal aastal 10% kasvanud. Friedemann ei oska öelda- mis kõnede arvu lagi võib olla. “Kõik sõltub sellest- kuhu üldine tervishoid läheb-” lisas ta.<br /> 1220 eesmärk on vähendada häirekeskuse numbri 112 tööd. Need kaks telefoninumbrit on aga omavahel tihedas koostöös- meenutades pingpongimängu. “Arst hindab erakorralise meditsiini vajaduse ja suunab vajadusel otse häirekeskusele. Kui aga 112-le tuleb kõne- mis ei kuulu neile- suunavad nad siia-” selgitas Friedemann suurimat muutust- kuhu perearsti nõuandetelefon on jõudnud.<br /> Möödunud aasta näitajate järgi tuli välja- et kõnede tipptund on päevasel ajal kella 12-13. Arstist nõustaja Lauri Laasi sõnul võib põhjus olla selles- et paljudes perearstikeskustes on sel ajal kõnetund- mis ei jäta liinidele hingamisruumi.<br /> Kaks päeva nädalas nõustamistelefonile vastavale Laasile on kõige rohkem meelde jäänud kõned- kus ta saab inimest lõplikult aidata- mitte ei pea edasi suunama. Vahel tuleb anda ka üldist tervishoidu puudutavat nõu: kuidas perearsti vahetada või saatekirja saada.<br /> Kõige rohkem on siiski kõnesid sümptomite kohta. Laasi meelest pole probleem ka see- kui purjus või pohmelli käes vaevlevad inimesed helistavad. Vastupidi - 1220 on tema hinnangul hoopis lahendus inimestele- kelle kõik teised on ära tõuganud.<br /> “Tegelikult- kui juba helistab- siis on hädas. Tuleb kolm korda sisse hingata- helistaja võib olla agressiivse reaktsiooniga- aga lõpuks on ta hästi tänulik- sest saab soovituse kätte-” rääkis nõustaja.

Lisa kommentaar

  • Ketlin Beljaev

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

11. september 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

mai 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

september 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.