Tablettidega hormoonasendusravi mõjutab sapipõit

Sapipõie põletikuga seotud operatsioone
võiks vältida, kui kasutada naha kaudu imenduvaid hormoonasendusravi plaastreid,
märkis British Medical Journal.

Oxfordi ülikooli teadlaste analüüsi kohaselt tõuseb sapipõie haiguste risk nendel naistel, kes tarvitavad hormoonasendusravi tableti kujul mitte naha kaudu imenduvate plaastritena.

Suu kaudu võetavad tabletid jõuavad vereringesse alles pärast maksas töötlemist, seevastu naha kaudu imenduvad plaastrid jõuavad vereringesse koheselt ega kahjusta sapipõit.

Hormoonasendusravi plaastrid on aga tablettidest kallimad ja võivad ärritada nahka. Oxfordi teadlased vaatlesid aastatel 1996-2001 ligi miljonit naist vanuses 50-60 eluaastat, kes said hormoonasendusravi.
Kuue aasta jooksul hospitaliseeriti ligi 20 naist sapipõiepõletiku tõttu. Sapipõie põletikuga seotud operatsioone võiks viie aasta jooksul vältida ligi 140 üleminekueas naist, kui nad kasutaks tablettide asemel naha kaudu imenduvaid hormoonasendusravi plaastreid.

Uuringu leiu kohaselt tekitab östrogeen muutusi sapipõies ja on üks võimalik sapikivide põhjustaja.

Lisa kommentaar

  • Kristina Kruuse-Tezak

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

14. august 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

mai 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

juuli 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.