Idavirulased helistavad häirekeskuse infotelefonidele harva

Idavirulased helistavad üliharva
üle-eestilisel perearsti nõuandetelefonil ning ööpäevaringsel päästeala
infotelefonil.

Häirekeskuse nõunik Erik Vellermann ütles, et kui mujal Eestis on nõuandetelefon 1220 ja infotelefon 1524 üsna nõutud, siis Ida-Virumaa kohta seda öelda ei saa. Häirekeskus saab ainuüksi Virumaalt ööpäevas umbes 850 kõnet, millest põhiosa on meditsiinilise suunitlusega, vahendas Põhjarannik.

Ida-Virumaa kiirabi juht Arnold Persidski arvas, et perearsti nõuandetelefon on loomulikult hea ja ideaalis peaks see kiirabi tööd vähendama, kuid praegune süsteem vajab veel täiustamist. Persidski sõnul on probleem selles, et kusagil Tallinnas infotelefonil valves istuv perearst ei tunne mõne Ida-Virumaal maalt helistava inimese haiguslugu. Seepärast ei pruugi maainimene seda meedikut usaldada. Tal on lihtsam kutsuda välja kiirabi, mille meedik kohapeal haige seisundi kindlaks teeb.

"Küsimus saab lahenduse siis, kui Eestis hakkab kehtima e-haiguslugu ning kõik meedikud, kellel on õigus seda elektronsüsteemi kasutada, saavad seda teha. Siis võib loota, et ööpäev läbi töötav üle-eestiline perearsti nõuandetelefon täidab talle püstitatud ülesande," ütleb Persidski.

Kolm aastat tagasi avatud üle-eestilise perearsti nõuandetelefoni eesmärk oli vähendada operatiivtelefonil 112 helistamiste arvu, sama eesmärk oli ka poolteist aastat tagasi tööle hakanud ööpäevaringsel päästeala infotelefonil.

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

11. september 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

mai 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

september 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.