Perearsti nõuandetelefonile tuleb päevas ligi 500 kõnet

"Me ei pretendeerigi ravimisele. Meie
eesmärk on jagada infot, mida hetkeolukorra leevendamiseks teha ja kuidas
edaspidi toimida," selgitab Külli Friedemann perearsti nõuandetelefoni tööd
neile skeptikutele, kelle meelest telefoni teel ravida ei saa.

Ta toob näiteks kaks sagedasemat numbrile 1220 helistamise põhjust – vererõhuprobleemid ja mure vastsündinud lapse pärast. "Helistavad just esimese lapsega koju jõudnud vanemad, kellel kogemuste puudumise tõttu võib tekkida erinevaid küsimusi ja hirme," kirjeldas perearsti nõuandetelefoni projektijuht Külli Friedemann ohtuleht.ee´le.

"Me ei ravi, vaid jagame infot. Kui nõuandetelefoni poleks, helistaksid inimesed päästeametisse, kuid seal on meedikuid vähe vastamas," märgib Friedemann. Samuti hoiab just nõuandetelefonile helistamine tihti ära asjatud pöördumised erakorralise meditsiini osakonda.

Seda, et inimestel on 2005. aastal rajatud ööpäev läbi töötavat nõustamistelefoni tarvis, kinnitab fakt, et iga aastaga suureneb helistajate arv 10%. Külli Friedemanni sõnul on praegu kuus 15 000 helistajat, mis teeb päevas keskmiselt umbes 500 kõnet. "Kõige tihedamad telefonile vastamise ajad on hommikuti ja pärast tööaega," lausus ta.

Kokku töötab nõustamistelefonis 30 inimest üle Eesti.

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

9. oktoober 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

september 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

september 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.