Autor: Violetta Riidas • 19. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arsti teadmised tulevad müügiesindajalt

Tihti on arsti ainsaks infoallikaks vaid müügiesindaja ja vaid 25% arstidest tunnevad ära müügiesindaja poolt toodud eksitavad väited, rääkis WHO esindaja Kees de Joncheere Amsterdamis konverentsil „Selling Sickness” esinedes.

Kees de Joncheere tõi mõningaid näited valedest ravimiinfo esitamise viisidest. Uuringud on tõestanud seda, et ravimifirmade poolt sponsoreeritud meditsiinikonverentside külastamine tõstab samade firmade ravimite väljakirjutamist (JAMA 2000: 283;373-380), kirjutas Med24.

Meditsiiniajakirjades ilmunud reklaamide 32% pealkirjadest on eksitavad, 44% pealkirjadest toovad ilma lisainfota kaasa ebaõige väljakirjutamise, 57% reklaamidest on vähe või üldse mitte hariduslikku väärtust, 50-60% vähendavad või võtavad üldse ära ravimite väljakirjutamisega seotud riskid.

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099