Rinnaimplantaadid võivad põhjustada vähki

Ameerika Ühendriikide Toidu- ja Ravimiamet
(FDA) hoiatab, et rinnaimplantaadid võivad seonduda väga harvaesineva
pahaloomulise kasvaja arenguga. Seega on taas päevakorrale tõusnud
rinnaimplantaatide ohutuse küsimus.

Tegemist on anaplastilise suurerakulise lümfoomiga, mis haarab nii lümfisõlmi kui ka nahka ning mida on leitud implantaadi ümber kasvavast epidermise koest, kirjutas teadus.err.ee.

FDA on teadlik vaid 60-st haigusjuhtumist üle maailma, samas hinnatakse rinnaimplantaatidega naiste koguarvu 5-10 miljonile.

Enamik vähidiagnoose on pandud patsiendi operatsioonijärgsel pöördumisel arsti juurde kindlate probleemide ilmnemise tõttu (sh valu ja paistetus).

Lõpliku seisukoha võtmiseks oleks vaja enam kui kümne aasta vältel koguda andmeid sadade tuhandete naiste kohta. FDA kogub vastava vähi juhtumite kohta pidevalt teavet.

Rinnaimplantaate kasutatakse nii soolavesilahuse kui ka silikoongeeli täidiste kujul. Sellise protseduuri läbiteinud naised peaksid end sageli kontrollima ning muutuste ilmnemise korral võtma kindlasti ühendust arstiga.

Loe lisa SIIT.

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

PÕHJA-EESTI REGIONAALHAIGLA otsib JÄRELRAVI KLIINIKU JUHATAJAT

Põhja-Eesti Regionaalhaigla SA

10. detsember 2018

PÕHJA-EESTI REGIONAALHAIGLA otsib DIAGNOSTIKAKLIINIKU JUHATAJAT

Põhja-Eesti Regionaalhaigla SA

03. detsember 2018

Meditsiini­uudised

20. november 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

november 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

oktoober 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.