Haigekassa teatab, et elektroonilisele ravimite väljakirjutamist ja väljastamist puudutavale andmevahetusele läbi Retseptikeskuse mindi täielikult üle alates 01.07.2011 (hetkel kui suleti TORU). Sellest alates on apteekides tulnud digitaliseerida kõik soodustusega väljastatud ravimite paberretseptid. Täishinnaga väljastatud ravimite paberretseptide digitaliseerimist senini nõutud ei ole.
Alates 01.01.2012 peame vajalikuks asuda digitaliseerima ka kõiki täishinnaga väljastatud ravimite paberretsepte. Seda tegevust toetab ka Ravimiseaduse §81 lg 11, mis ütleb järgnevat: ”paberkandjal väljastatud retsepti andmed on apteegiteenuse osutaja kohustatud sisestama retseptikeskusesse kolme tööpäeva jooksul retsepti saamisest alates“.Samas, ennetamaks võimalikke digitaliseerimise käigus tekkida võivaid probleeme, soovitame Teil digitaliseerida paberretsepte samaaegselt ravimi väljastamisega. Nii toimides on Retseptikeskuse teadete abil võimalik koheselt korrigeerida suurem osa paberretseptil esineda võivatest vigadest.Juhul kui Teie apteegi infosüsteem ei ole alates 01.01.2012 valmis täishinnaga paberretsepte digitaliseerima, palume Teil digitaliseerimisega alustada koheselt kui infosüsteem on ümberseadistatud, kuid mitte hiljem kui 01.02.2012. Seejuures tuleb arvestada, et kõik alates 01.01.2012 täishinnaga väljastatud paberretseptid saaksid digitaliseeritud hiljemalt 01.03.2012.Eeltoodud soovituse täitmine on väga oluline võimaldamaks saada terviklikku ülevaadet patsientide ravimikasutusest Eestis ning sellele tuginedes teha ravimipoliitilisi otsuseid tulevikuks.