Autor: Siret Trull • 21. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Terviseamet: tasulistel teenustel pikki ravijärjekordi ei ole
2013. aastal teostas Terviseamet koostöös Eesti Haigekassaga järelevalvet ravijärjekordade üle, kus ameti rolliks oli välja selgitada kas ravijärjekordi esineb ka tasuliste teenuste puhul. Selgus, et tasulistel teenustel, kui neid osutatakse, pikki ravijärjekordi ei ole, teatab amet sotsiaalministeeriumile (SOM) saadetud kirjas.
Amet tegi omapoolsed ettepanekud SOMile 2013. aastal teostatud kontrolli kohta.
2014. aasta I poolaastal teostati järelevalvet ravijärjekordade pidamise nõuete üle patsientide pöördumiste põhiselt. Patsiente nõustati nii ravijärjekordade pidamise nõuete osas, asjaolude osas, millised mõjutavad ravijärjekordade üldist pikkust ning tutvustati võimalusi pöörduda pikkade ravijärjekordade puhul teada- tuntud teenuseosutajate juures Eesti Haigekassa valikupartnerite poole, kus ravijärjekord on lühem.