Vene meedias on end reklaaminud ka Eesti Haigekassa

Ligi 150 Eesti ettevõtet ja asutust on tänavu ostnud reklaami Vene riiklikus telekanalis RTR Rossija. Mahult 20 suurema reklaamija hulka kuulus ka Eesti Haigekassa, kirjutab tänane Äripäev.

RTR Rossija, mida näevad ka paljud Eesti elanikud, reklaamib siin tuntud ettevõtteid propagandistliku uudistesaate Vesti ümbruses. RTR ja Vesti võivad jätta tavapärase meediaväljundi mulje, sest kõik esitatu on vormistatud professionaalselt. Kuid eri meediakanaleid kriitilisemalt jälgiv auditoorium näeb, et RTR ja Vesti levitavad ühepoolset informatsiooni – ajakirjanduse asemel esitatakse Vene valitsuse ideoloogiat.

Aprillis pandi Lätis ja Leedus RTRile kolmekuine eetrikeeld just propaganda edastamise tõttu. Kuigi Vesti nn uudisloos võib esineda palju allikaid, esindavad nad üht maailmavaadet.

Kremli seisukohti väljendava saate juures tekib eetiline küsimus, miks on eestlased otsustanud näidata oma teenuseid ja tooteid just sellisel platvormil ning kuidas võib see muuta organisatsiooni kuvandit.

Haigekassa jõudis sihtrühmani. Haigekassa avalike suhete osakonna juht Katrin Romanenkov kinnitab, et nad on end tänavu RTRis reklaaminud. Reklaamimisel on kriteeriumiks õige sihtrühmani jõudmine. Romanenkovil teatel pole seni olnud kaalumisel, kas potentsiaalne reklaamikanal võib kahjustada asutuse mainet – sellise mõju hindamine pole seni olnud haigekassa ametlik hindamiskriteerium, kuid vajadusel on nad valmis seda kaaluma.

Küsides Tele2 juhilt Argo Virkebault, kas ta on teadlik oma juhitava ettevõtte reklaamist Vesti ­uudistesaate juures, tuleb vastuseks: “Ei ole küll.” Tele2 ostab nähtavust, mistõttu pole talle detailselt teada, kus kanalis ja kui palju midagi on. Tema sõnul valib meediaagentuur Inspired kanalid kõigi sihtgruppideni jõudmiseks.

Inspiredi tegevjuhi Meelis Järvela sõnul keskendub agentuur sihtrühmani jõudmiseks efektiivsusele. Telekanalite puhul jälgitakse eelkõige vaadatavust, sihtrühma katvust ja pakutavaid ostutingimusi. Kuidas on arvesse võetud ettevõtte kuvandit ja selle mõju, jätab Järvela vastamata. Tema sõnul on tänavu RTR Rossijas ostnud eetriaega ligi 150 reklaamijat, nende seas näiteks Eesti Haigekassa.

 Pikemalt tänases Äripäevas.

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

9. oktoober 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

september 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

september 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.