Autor: Triin Tabur • 2. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. PwC: haigekassa võiks partneritele pakkuda boonusmeetmeid
Haigekassa tellis sel suvel ärikonsultatsiooniteenuseid pakkuvalt firmalt PwC hinnakujundusmetoodika analüüsi. Tulemustest selgus muu hulgas, et metoodikale tuleks kasuks finantseerimispõhised motivatsioonimehhanismid või boonused finantseeritavatele.
Eksperdid tõid analüüsis välja, et boonusmeetmed on üheks võimaluseks tervendava konkurentsi tekitamiseks ning samuti suunavad need raviasutusi pakkuma paremat teenust. Teise külje alt on võimalik jälle rakendada sanktsioneerivaid tegureid mitte rahuldavate tulemuste eest.
Kuna erinevad boonusmeetmed ja motivatsioonisüsteemid võivad parandada konkurentsisituatsiooni tervishoiuteenuse turul ning parandada ka teenuste kvaliteeti, soovitab PwC kaaluda vastavate meetmete kasutuselevõtmist.