Kuula artiklit
Autor: Violetta Riidas • 18. veebruar 2016
Kuula artiklit
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ivanov: Arstid ei saa kõigega vaikides nõustuda

Foto: Postimees/Scanpix
Viimasel ajal on Eesti meediast jäänud mulje, justkui oleks arstiteadlaste vastu alustatud ristiretk. Ei salga, et meie, arstiteadlaste eriala, on seotud inimeste tervisega ning mis muu kütaks kirgi rohkem kui terviseteema. Paraku ununeb, et ka arstid on inimesed ning sellega, et üksikute negatiivsete näidete varal kirjutatakse vihaseid artikleid, ei saa vaikides nõustuda, kirjutab Nordic Hambakliiniku peaarst Kristo Ivanov.

Analoogne, furoori tekitanud üllitis ilmus ka Eesti Ekspressi 17. veeburari numbris, kus väideti, justkui oleksid hambaarstidel salajased hinnad ning artikli autor alustas oma kirjutist võrdlusega, et kui poes vorstil hinda peal ei ole, siis tema seda ei osta. 

Olgu siinkohal mainitud, et lugejat eksitati päris mitme väitega ning ilmselt tehti sellise negatiivse alatooniga artikliga kahju paljudele hambaarstidele ja –kliinikutele ning arstiteadusele laiemalt. 

Kuigi ajakirjanik väidab, et 133st veebis esindatud hambakliinikust on vaid 79 riputanud patsientidele tutvumiseks hinnakirja ning toonud ka hinnavõrdlustabeli, siis täpsuse huvides olgu öeldud, et allakirjutanu poolt juhitavat Nordic Hambakliinikut antud tabelis ei ole, kuigi meie veebilehel on hinnakiri tegelikult täiesti olemas.

Mis on aga sellise artikli reaalne tagajärg? Näiteks juhtis tänasel vastuvõtul üks patsient minu tähelepanu asjaolule, et Nordic Hambakliinikut ei ole avalikustatud hinnakirjaga kliinikute nimekirjas, tundes huvi, miks? Kui siis koos patsiendiga avasin kliiniku veebis oleva hinnakirja, oli tema märkus: «Siis olete tublid!» 

Kuhu oma jutuga tüürin? Ilmselgelt on neid kliinikuid veel, kellele on antud artikliga varju heidetud, kuna selle autor ei ole oma tööd teinud põhjalikult.

Tulles aga tagasi selle vorsti ja hinna teema juurde, siis nii mina kui suurem osa klientidest teeksid kaupluses mida? Pöörduksid mõne töötaja poole ning uuriksid selle vorsti hinda. Kui see osutub taskukohaseks, see ostetakse, kui ei, minnakse teise poodi, kus hind on sobivam. 

Edasi loe Postimees Tervisest

Ivanov: Arstid ei saa kõigega vaikides nõustuda
Kuula artiklit

Ivanov: Arstid ei saa kõigega vaikides nõustuda

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099