Samas väidab sotsiaalministeerium, et selleks kulub veel natuke aega ja seni üle miljoni euro maksma läinud e-kiirabi projekt hakkab tööle, vahendas ERRi uudisteportaal.
Samal ajal, kui meedikud sündmuskohal toimetavad, sisestavad nad kaasasolevasse tahvelarvutisse patsiendi tervisenäitajad. Info jõuab haiglasse, ning erakorralise meditsiini osakonnas teatakse juba ette, mis seisus patsiendiga neil tegeleda tuleb.
Paraku aeg-ajalt kaovad elektroonilised patsiendikaardid kuhugi enne, kui need haiglani jõuavad. Seepärast tõdeb süsteemi testiva Tallinna kiirabi juht Raul Adlas, et praegu nad e-kiirabi täies mahus kasutusele võtta ei saa.
"Me ei võta riske, et patsientide registreerimisvahend hakkab meile probleeme tekitama sellega, et mõni patsient kaob ära või et tema täitmise aeg pikendab oluliselt väljasõidu aega. Seega tegeleme praegu selle testimisega, et leida nõrgad kohad süsteemist üles ja lasta need ära parandada," rääkis Adlas.
Tartu kiirabi logistikamaja teisel korrusel on tahvel, kus on e-kiirabis parandamist vajavaid punkte loetletud üle poolesaja. Eelmise aasta aprillist e-kiirabile üle läinud asutuse juhi Ago Kõrgvee sõnul said probleemid tahvlile kantud juba sügisel.
"Viimased viis ja pool kuud ei ole arendusi sisuliselt tehtud, sest selleks pole olnud raha. Meil on kõikides alalõikudes suuri probleeme. Tervikuna võib öelda, et e-kiirabi patsiendikaart ei ole usaldusväärne," ütles Kõrgvee.
Põhjendusega, et projekti arendamine ei edene, plaanitakse Tartus e-kiirabi projektis osalemine aprilli alguseks peatada. Tartu loobumise korral kaalub sama sammu ka Pärnu kiirabi.
Pikemalt ERRi lehelt.