Autor: Meditsiiniuudised • 18. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Tammepuu: Miks pole patsient meditsiinisüsteemiga rahul?
Patsientide liidu tegevjuht Kadri Tammepuu.
Foto: Veiko Tõkman / ÄP
Paljud poliitikud ja süsteemi korraldajad kordavad mantrana, et meie tervishoid on heas korras, pidades silmas seda, kui palju teenuseid olemasoleva raha eest pakuti. Tähelepanuta jäetakse aga see, kas inimesed ka tervenevad ja kuidas nad end süsteemis tunnevad.
Suve hakul valmis uuringufirmal Faktum & Ariko uuring „Patsientide rahulolu meditsiinisüsteemiga”. Nii nagu haigekassa tellitud Emori 2015. aasta uuringus, hindas iga kolmas vastanu süsteemi halvaks. Kolm inimest neljast pidas kõige probleemsemaks hambaraviteenuse hüvitise suurust. Ja peaaegu igale teisele, kes seisukohta evis, tundusid probleemsetena ravimite hinnad ja eriarstiabi, kirjutab patsientide liidu tegevjuht Kadri Tammepuu Eesti Päevalehes.