Ravimiamet: klienditeenindaja ei saa asendada erialaspetsialisti

Terve Pere apteegi juhatuse liige Kadri Ulla.
Terve Pere apteegi juhatuse liige Kadri Ulla.

Ravimiamet ei ole ära keelanud nn. videonõustamist, vaid kohustame ettevõtjat tagama apteegi lahtioleku aegadel proviisori või farmatseudi kohaloleku, kirjutab ravimiameti peadirektori asetäitja Katrin Kiisk vastuses Terve Pere Apteek OÜ teatele.

"Klienditeenindaja ei saa asendada kvalifitseeritud erialaspetsialisti," selgitas ravimiameti peadirektori asetäitja Katrin Kiisk.

Ettekirjutus on tema sõnul tehtud Terve Pere Apteek OÜ Luunjas ja Kavastus asuvate haruapteekidele ravimite käitlemisnõuete rikkumise lõpetamiseks, sest ettevõtja on omal algatusel otsustanud pakkuda apteegiteenust ilma farmatseudi või proviisori kohalolekuta.

"Sellist olukorda, kus töötavas apteegis on kohal vaid erihariduseta isik ehk klienditeenindaja, ravimiseadus ette ei näe. See nõue on seaduses patsientide turvalisuse ja ohutuse tagamiseks. Apteegiteenus on mitmetahulisem ning nõustamine on vaid osa teenusest," selgitas Kiisk.

Ta nentis, et tulevikus on võimalik olukord, et Eestis tegutseb nt üks kõnekeskus ning kohapeal apteekides enam proviisorit või farmatseuti ei ole, kuid täna on ettevõtja õigusruumi tõlgendanud selliselt, et tööjõu vähesuse tõttu ei saa maa-apteekide külastajad apteegiteenust, mida nad apteeki minnes eeldavad.

"Kui ettevõtja soovib apteeki avada, siis peab ravimiamet muuhulgas kontrollima ka kvalifitseeritud personali olemasolu. Apteegiteenust on lubatud osutada üksnes proviisoril või farmatseudil (RavS § 29 lõige 3), st proviisori või farmatseudi puudumisel ei ole apteeki võimalik luua," kinnitas Kiisk.

Ka on apteegiteenust võimalik osutada vaid vastava tegevusloa olemasolul ja kindlaks määratud tegevusalal, tegutsemiskohas ja tingimustel. Selle vastu on ravimiameti hinnangul ettevõtja eksinud.

"Veelkord, küsimus ei ole kaasaegse suhtlusvahendi keelamises (videosilla vahendusel suhtlemine), vaid apteegiteenust ei tohi tänase seaduse kohaselt osutada keegi muu kui proviisor või farmatseut ning apteegiteenus on laiem, kui vaid nõustamine," kinnitas Kiisk.

Mis puudutab aga videosilla vahendusel nõustamist, siis sõnas Kiisk, et ettevõtja algatus seda apteegis täiendava teenusena pakkuda on hea, seda muidugi eeldusel, et delikaatsete isikuandmete turvalisus on tagatud.

"Juhin veelkord tähelepanu, et ravimiameti ettekirjutus ei puudutanud ettevõtja teisi apteeke ega ka Eestis tegutsevat internetiapteeki, vaid üksnes Terve Pere Apteek OÜ Luunjas ja Kavastus asuvaid haruapteeke, kus patsientidel ei ole tagatud nõuetekohane apteegiteenus," rõhutas Kiisk.

Lisa kommentaar

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Kas Rain Laane on haigekassa juhiks hea valik?

  • Jah
    70% (23)
    70% (23)
  • Ei
    30% (10)
    30% (10)

Vastanuid: 33

Valdkonna tööpakkumised

Põhja-Eesti Regionaalhaigla otsib JUHATUSE LIIGET

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. oktoober 2017

Meditsiini­uudised

10. oktoober 2017

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

september 2017

Laadi PDF

Tervise­uudised

september 2017

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.