Puuviljad: paras ports on 2,5 tassitäit

Olenemata suhkrusisaldusest peaksid puuviljad moodustama osa tasakaalustatud ja tervislikust toidusedelist.

Inimese igapäevase puuviljatarbimise suurendamisega kaasnevad järgmised eelised:
* Kaalu vähenemine või tervisliku kehakaalu säilimine  
* Oluliste vitamiinide, mineraalide ja kiudainete tarbimine
* Vähi ja teiste haiguste riski vähenemine

Ameerika Vähiliit soovitab inimestel tarbida iga päev ligikaudu 2,5 tassitäit puu- ja köögivilju. Madala suhkrusisaldusega puuvilju võib lisada toidusedelisse iga toidukorra ajal:

Hommikusöök Inimesed, kes söövad tavaliselt hommikusöögihelbeid või teraviljaputru, peaksid valima ilma suhkrulisanditeta tooted. Proovige lisada toidule marju või virsikulõike. Samuti on tervislikuks variandiks peotäie marjade söömine koos madala rasvasisaldusega maitsestamata jogurtiga. Kõrge suhkrusisaldusega puuviljamahla joomise asemel võib värskendavaks alternatiiviks olla mineraalvette pigistatud pooliku sidruni või laimi mahl.

Lõuna- ja õhtusöök Isegi maitsev salat võib sisaldada madala suhkrusisaldusega puuvilju. Kasutage salatikastme asemel sidruni- või laimimahla, või lisage avokaadolõike. Samuti võib salatile lisada apelsiniviile ja marju. Terved puuviljad on suurepärane alternatiiv töödeldud magustoitudele. Madala suhkrusisaldusega puuvilju võib süüa koos maitsestamata jogurtiga või kasutada puuviljasalati valmistamiseks, lisades soovi korral pisut mett.

Suupisted Madala suhkrusisaldusega puuviljad võivad olla heaks alternatiiviks suupistetele. Puuvilja suupistetena kasutamise lihtsustamiseks võib lõigata suuremad puuviljad (näiteks melonid) eelnevalt paraja suurusega tükkideks ja hoida neid külmikus.

Toit kaasa Enamik inimesi võib lisada oma toidusedelisse rohkem puuvilju isegi juhul, kui nad soovivad oma suhkrutarbimist vähendada. Tervislike puuviljade tarbimist saab lihtsustada järgmiste meetodite abil:
*Püüdke süüa iga päev vähemalt 2,5 tassitäit puu- või köögivilju
* Tehke madala suhkrusisaldusega puuviljadest eelnevalt suupisted valmis, et vältida töödeldud alternatiivide tarbimist 
* Puuviljamahla joomise asemel sööge värskeid puuvilju 

Diabeetikud võivad pidada nõu arsti või toitumisspetsialistiga, et selgitada välja, milline on nende jaoks sobiv puuviljakogus. Kõik puuviljad sisaldavad suhkrut, ent samal ajal ka tervisilkke toitaineid, kiudaineid ja mineraale, mis muudavad nad märksa paremaks alternatiiviks töödeldud suhkruid sisaldavatele suupistetele.

Medical News Today, tõlkis Kalle Klein

 

Lisa kommentaar

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

JÄLGI MEDITSIINIUUDISEID SOTSIAALMEEDIAS:

RSS

Seotud lood

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Meditsiini­uudised

4. detsember 2018

Laadi PDF

Meditsiin Fookuses

november 2018

Laadi PDF

Tervise­uudised

november 2018

Laadi PDF

Meditsiiniuudiseid ja mu.ee saavad tellida vaid need isikud, kellel on kehtiv retseptikirjutamise õigus. Toimetusel on õigus seda küsida ja kontrollida.