Autor: Meditsiiniuudised • 13. veebruar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kas ravimi väljastamine on apteegiteenus?
Eesti Apteekrite Liidu peaproviisor Kaidi Sarv
Foto: Raul Mee / Äripaev
Apteekrite liit ei nõustu Tartu Halduskohtu otsuse põhjendustega, mis esitati, andes roheline tuli videosilla vahendusel klientide nõustamisele haruapteekides, kirjutab Eesti Apteekrite Liidu peaproviisor Kaidi Sarv.
Kohtu loogika järgi võiks seetõttu, et liikluses toimub sageli inimestele otsasõite, lubada jalakäijatele üldist otsasõitmist. Õiguses on põhimõte Ex injuria jus non oritur ehk seadusetusest ei saa tekkida seadust. Kohus leiab, et ka selveapteegis võib klient oma ravimi eest maksta ilma proviisori ja farmatseudiga suhtlemata. Erihariduseta töötaja ei või täita üksnes nõustamisfunktsiooni – ravimi käeline ulatamine ja raha vastuvõtmine apteegiteenus ei olevat.