Autor: Violetta Riidas • 23. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Aaviksoo: e-tervis on suhtlusäri
Kuna e-tervise infosüsteemi kontekst on
suhtlemine, mis omakorda põhineb usaldusel, siis töötab see täpselt nii hästi,
kui töötab selle iga üksik osa, alustades arsti suhtlemisoskusest ja lõpetades
riigihankel soetatud serveri sobivusega, kirjutab Ain Aaviksoo,
poliitikauuringute keskuse Praxis tervisepoliitika programmi direktor ajalehes
Postimees.
"Digi-masinate võimetel on (praegu veel) olulised piirid ja suhtlemise emotsionaalne ehk mitte-arvutuslik sisu sõltub endiselt inimeste oskustest ja tahtest," ütleb Aaviksoo.
"Seega on «suhtlemine» ka laborianalüüsi tulemuste edastamine arstile ja patsiendile, samuti ühes kohas toimunud diagnoosimise ja ravimise kohta ülevaate edastamine teisal asuvate professionaalideni, aga ka arstil kolleegide või patsiendil saatusekaaslaste käest nõu küsimine või mitmest erinevast allikast info koondamine ja tõlgendamine," leiab ta.