Eesti ja kogu Euroopa reklaamifirmadel oli 2013. aasta buumiaasta. Toode, mida nad kogu jõust reklaamisid, oli e-sigaret, akul töötav seade, mida kasutades jääb mulje, nagu inimene suitsetaks, ja mis annab kasutajale võimaluse kätte saada nikotiinidoos, vältides samal ajal kõiki neid jubedaid vähkitekitavaid aineid, mida leidub tavalistes sigarettides.
Kuid e-sigaretid on olemas olnud juba aastaid. Esimene patent on pärit 1963. aastast ja Hiinast on neid eksporditud alates 2005. aastast. Miks siis nüüd selline puhang? Vastus on lihtne. Kui e-sigaretid ilmusid, eirasid suured tubakafirmad neid, sest mõistsid, et need ei asenda kuidagi pärissigaretti. Lõppeks olid nad juba aastaid vaeva näinud, et ühes sigaretis oleksid kõik komponendid täpselt parajas tasakaalus. Lisaks tubakale, mõistagi.