Kuula artiklit
16. märts 2016
Kuula artiklit
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

1:0 patsiendi kasuks

Kirsti Ruul, PR Partner OÜ strateegiline konsultant.
Foto: Veiko Tõkman
Patsiendi ja tervishoiuteenuse osutaja suhe on inimeste ootustes üha rohkem muutumas kliendi ja teenusepakkuja suhteks.

Ilmselt ei ole kunagi varem nii palju patsiente elule päästetud või elusid elamisväärsemaks muudetud, ent järjest võimekamaks muutuv meditsiin kruvib järjest kõrgemale ka patsientide ootusi.

Suures plaanis jagunevad konfliktid kaheks: ebapiisavast suhtlemisest või suhtlemisvigadest alguse saanud konfliktid ja kaebused, mis on tingitud rahulolematusest ravitulemusega.

Inimese ja institutsiooni vastasseisus saab avalikkuse poolehoid osaks enamasti üksikisikule.

Kui patsient ise või tema lähedased saavad meediale rääkida oma versiooni konfliktist, siis tervishoiuasutustel lasub kohustus kaitsta inimese delikaatseid isikuandmeid, mis võtab võimaluse end avalikkuses kaitsta. Seega saab renomee paratamatult määritud ja enda kaitsmisel tuleb lootma jääda ainult kohtulahendile.

Paraku ei anna patsiendi näiline eduseis selles konfliktis enamasti soovitud tulemust. Ravitulemus avalikust konfliktist ei muutu. Kõike mäletav internetiruum talletab patsiendi delikaatse loo, mis selle avaldamise hetkel on relv tervishoiuteenuse osutaja vastu, ent käib inimese või tema lähedastega kaasas väga pikka aega.

Konfliktsete lugude meediakajastused ületavad sageli loo osaliste jaoks talutavuse piiri, sest enamasti ei oska inimesed oma lugusid avalikustades isiklikke järelmõjusid hinnata. Need lood võivad pinnale tõusta veel palju aastaid hiljem ning hakata mõjutama kasvõi töösuhteid või elukindlustuse pakkumisi.

Seega ei ole avalikust konfliktist võita kellelgi ning kõige ratsionaalsem viis oleks konfliktid omavahel lahendada. Inimese tervis on aga nii emotsionaalne teema, et haiglad peaksid pigem arvestama avalike kaebuste ja süüdistuste sagenemisega.

Loe samal teemal pikemalt 8. märtsi Meditsiiniuudiste paberlehest.

Autor: Kirsti Ruul PR Partner OÜ strateegiline konsultant

1:0 patsiendi kasuks
Kuula artiklit

1:0 patsiendi kasuks

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099