Autor: Siret Trull • 18. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kuidas tekitada tegelik konkurents tervishoius?
Adeli Rehabilitatsioonikeskuse juhatuse liige Ahti Kallaste
Foto: erakogu
Konkuretsi lihtne definitsioon on, et konkurents on teenuse pakkujate (tervishoiu asutused) võitlus tarbijate (patsientide) pärast. Lihtne ja loogiline. Aga tervishoius on tarbijaks patsient, mitte haigekassa. Hankega on ametnik teinud valiku patsiendi eest ning see ei ole konkurents, veel vähem selle edendamine, kirjutab Adeli Rehabilitatsioonikeskuse juhatuse liige Ahti Kallaste.
Taavi Tillmann: Lasnamäe arstide lepingute probleem illustreerib, miks tervishoius konkurents ei tööta.