Lähitulevikus on ehk kõige olulisem kiirabi kättesaadavuse ja teenuse kvaliteedi mõõdetavaks ja jälgitavaks tegemine. See on samavõrd oluline nii kiirabile endale kui kõikidele abivajajatele.
Realiseeruvad mitu olulist arendusprojekti, mida rahastatakse Eesti-Šveitsi koostööprogrammist. Valmimas on e-lahendus, mis võimaldab nii häirekeskusest väljakutseinfo elektroonilist vastuvõttu, patsiendi aegkriitiliste andmete pärimist e-tervise infosüsteemist kui ka kiirabikaardi kohest elektroonilist koostamist. Kõik kiirabiandmed jõuavad koheselt e-tervise infosüsteemi, seeläbi kättesaadavaks nii haiglatele kui ka perearstidele. Ka inimene saab tulevikus kõiki oma kiirabijuhtumeid vaadata patsiendiportaali vahendusel. Suveks paigutatakse kõikidesse kiirabiautodesse statsionaarsed arvutitöökohad ja sidekeskused, mis tagavad ka auto lähiümbruses internetiühenduse. Kõik brigaadid saavad kerged tahvelarvutid. Juba aastavahetusel võttis häirekeskus kasutusele kiirabiautode positsioneerimise, koos uute seadmetega saavad ka kõik kiirabiautod ühtse logistikalahenduse. Kiirabi oma jõududega arendatakse regionaalhaiglas edasi kiirabi telekonsultatsioonide projekti, mille tulemusena saavad kiirabibrigaadid saata patsiendi elulisi tervisenäitajaid sündmuskohalt haiglasse, kus neid interpreteerib ja brigaadi vajadusel juhendab arst.