Hea arst ja kvaliteetne arstiabi ei ole kaugeltki mitte sünonüümid. Legendid on sündinud arstidest, kes, käed taskus, patsiendi poole pilkugi viskamata, kõiki küsimusi ignoreerivad, kuid operatsioonitoas tuntakse neid kuldsete kätega arstidena.
Perearstil on keeruline hea arsti mainet vaid käelise tegevusega teenida. Perearstilt eeldab patsient teatud isiklikku kontakti, ja mida usalduslikum ja lähedasem kokkupuude, seda rahulolevam on patsient. Patsiendi jaoks on hea perearsti puhul väga oluline ka arsti kättesaadavus. Enamasti peetakse heaks arstiks seda, kes alati olemas. Oma tervisemurele tahetakse võimalikult kiiresti lahendust, ja olgu arst kui tahes hea, kui inimene temaga kontakti ei saa, ei ole perearstist kasu. Arsti jaoks on oluline välja selgitada probleemi kiireloomulisus. Kellegi mure ei ole teisejärguline, kuid aegade broneerimise ja töökorralduse seisukohast on tähtis kohe selgitada, kas inimest vaevab kolm nädalat kestnud köha või järsku tekkinud õhupuudusega valu rinnus. Mõistan, et ühel hetkel patsient lihtsalt ei taha enam pikalt vindunud köhaga viivitada, aga arstina pean eelistama potentsiaalselt eluohtliku seisundiga patsienti. Kvaliteet perearstiabis on tegelikult palju laiem mõiste: alates keskuse registraatori naeratusest ja oskusest telefonile vastata, lõpetades perearstikeskuse varustusega. Ükskõik kui hea on arst inimese või meedikuna, üksi süsteemis töötades ei saa ta kvaliteetset arstiabi pakkuda, sest nii ei ole võimalik tagada sellist kättesaadavust, nagu patsiendid eeldavad. Korralik meeskond, pädevad pereõed ja ladus töökorraldus aitavad lahendada suurimat puuduvat ressurssi: aega.