Tervisemured, pikad ooteajad eriarstide juurde ja haiglate voodipäevade arvu vähendamine panevad inimesi järjest enam otsima abi apteekidest ja küsima nõu proviisoritelt.
Eesti apteekides arendatakse järjest enam lisaks tavapärasele ravimite väljastamisele ja ravimitealase info jagamisele laiemat nõustamisteenust ning erinevate tervisenäitajate kontrollimise võimalust. Samas suunas on juba liikunud või liiguvad ka teised maad. Mitmes Euroopa riigis on apteekrid kaasatud patsiendi eest hoolitsemise tegevustesse: haiguste ennetus, tervisealane nõustamine, ravisoostumuse tagamine, krooniliste haigete jälgimine jne. See suund on ka majanduslikult põhjendatud, sest näiteks PricewaterhouseCoopersi uuringu kohaselt hoiab apteekide kaasamine esmatasandi tervishoiuteenuse osutamisse kokku 20 miljonit eurot aastas.
Seotud lood
Suuruselt teise Eesti apteegiketi, BENU apteekide majandustulemus mullu oli 117 000 eurot kahjumit. Aasta varem oldi veel 405 000 euroga kasumis.
2015.aasta oli apteegipidajate jaoks kahtlemata väljakutserohke. Muutused seadusandluses määrasid suuresti aasta esimese poole tegevussuunad. Samas ei saa märkimata jätta, et möödunud aasta pakkus omakorda ka võimalusi, mida BENU Apteek kasutas, pean siin silmas näiteks haruapteekide avamisi suuremate linnade lähiümbrustes, kus on tekkinud palju elanikke ja vajadus apteegiteenuse järgi olemas.
Kui aasta tagasi oli patsiendikindlustuse valik Eestis piiratud vaid ühe, juhtumipõhise lepinguga, siis nüüd on kindlustusmaakleri Northern1 international insurance brokers OÜ eestvedamisel turule jõudnud uus konkureeriv lahendus. See vastab Eesti õigusruumi nõuetele, tugineb rahvusvaheliselt tunnustatud nõudepõhisele mudelile ja loob kauaoodatud valikuvõimaluse.