Ainult tellijatele
14. aprill 2008
Ainult tellijatele
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arstid peavad arstiabi kvaliteedi küsimused ise selgeks rääkima

Ants Nõmper Raidla Partnerid vandeadvokaat, õigusteaduste doktor

Viimasel ajal räägitakse jälle patsiendiseadusest - niikirjutati hiljuti Eesti Päevalehes (19.02.2008). Väideti- etpatsientide ja arstide suhete parandamiseks on oluline just seaduseolemasolu.<br />Pean omalt poolt mainima- et uut seadust on vaja siiski ainultsiis- kui vana seadus puudub. Seaduste tegemine ei saa olla eesmärkomaette.<br />See on juba tinginud seaduste arvu vohamise ja nendesorienteerumise võimatuse.<br />Antud juhul on vana seadus olemas - võlaõigusseadus. Sellesseaduses on arsti ja patsiendi suhe reguleeritud ning nõrgema poolekaitseks on regulatsioon selgelt patsiendikeskne.<br />Seega: seadus on olemas- seda tuleb praktikas hakatakohaldama.<br />Tõsi on- et inimestele ei meeldi- et ainuke koht- kuhu saab omakaebusega pöörduda- on sotsiaalministeeriumi alla kuuluvtervishoiuamet.<br />Eesti riigikorralduses peavad ametid kellelegi alluma. Isiklikultolen veendunud- et kui tervishoiuamet alluks õiguskantslerile võiriigikontrolörile- siis tulemus oleks ikka sama.<br />Alluvuse muutmine ei muuda midagi- vaja on inimesi muuta. Selleksaga võimalus puudub.<br />Patsiendid nõuavad komisjoni- kes oleks sõltumatu tervishoiuteenuseosutajatest- haigekassast- ministeeriumist jne.<br />Aga kes sinna komisjoni siis kuuluksid?<br />Kui me kõik spetsialistid kõrvaldame- siis jäävadki üle ainultpatsiendid- mis oleks täpselt sama moodi erapoolik.<br />Komisjoni võib moodustada ka näiteks juristidest - see oleks agaväga ekslik- sest küsimus ravi kvaliteetsusest on puhtalt ja ainultmeditsiiniline küsimus.<br />Alles pärast seda- kui meditsiinilisele küsimusele on vastusolemas- tekib juriidiline küsimus- kuidas viga heastada (st kesvastutab ja kui palju tuleb mingil juhul hüvitist maksta).<br />Eelnevast koorub välja ka selle mõtte vildakus - moodustadaarstiabi kvaliteedi ekspertkomisjonid töövaidluskomisjonidesarnaselt.<br />Töövaidluskomisjonides on arutluse all juriidilised küsimused - kastöötaja on õigesti lahti lastud- kas palka on arvutatud õigestijne. Töövaidluskomisjonid ei otsusta selle üle- kas tööd on tehtudkvaliteetselt.<br />Seetõttu istuvad töövaidluskomisjonis tihti riigiametnikestjuristid vastamisi teist poolt esindava juristiga. Ja seega onnende kahe komisjoni töös põhimõtteline vahe.<br />Arstiabi kvaliteedi komisjonis puudub igasugune vajadus juristidejärele. Kes tahab õiguslikku hinnangut juhtunule- võib kohealgatada kohtumenetluse.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Hanna SultsMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 385
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708