Autor: Ketlin Beljaev • 9. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Patsiendi unarusse jätnud ämmaemand peab läbima klienditeeninduse koolituse
Kuigi Tervishoiuameti järelvalve osakonna
juhataja Peeter Mardna TV3 Seitsmestes uudistes Rakvere haiglale patsiendi
üksi jätmist pärast aborti süüks ei pannud, on juuni alguses
Tervishoiuameti peadirektori Üllar Kaljumäe poolt koostatud ettekirjutises
välja toodud rida nõudmisi, mille haigla täitma peab.
AS Rakvere Haigla sünnitus-günekoloogia osakonna töökorralduse kontrollimisel tuvastas Tervishoiuamet, et patsiendile tervishoiuteenuse osutamisel ei järgitud head teenindus- ja meditsiinitava.
Järelvalvealuse juhtumi asjaolude selgitamisel ilmnes, et ämmaemand ei visiteerinud patsienti olulises faasis (avanemisperioodil, mis patsiendil olid tekkinud valud) orienteeruvalt tunni aja jooksul. Seejärel toimus poole tunni jooksul kaks visiiti, millest esimese käigus tehti ka valuvaigistav süst. Patsient asus algul palatis, hiljem protseduuride toas - mõlemas puudus tervishoiutöötaja väljakutsesüsteem.