Autor: Kärt Blumberg • 26. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Ühe spetsialisti libastumine heidab varju kogu erialale
Ravimiseaduse alusel ei ole lubatud selline
ravimireklaam, mis sisaldab viiteid filmi-, televisiooni-, meelelahutus-,
spordi- või mõnele teisele avaliku elu tegelasele, tuntud arstile või
teadlasele, arstiteadusliku või farmaatsiaorganisatsiooni seisukohtadele,
joonis- ja nukufilmitegelaste kujutisi.
Seega ei välista seadus otseselt vähem tuntud arsti või apteekri osalemist ravimireklaamis. Ravimireklaam spetsialisti vahendusel on palju mõjuvam kui lihtsalt suvalise isiku näopildi kasutamine.
Küsimus kuulub otseselt erialase eetika valdkonda, sest ühe spetsialisti libastumine heidab varju kogu erialale. Kuna viimasel ajal on suurenenud apteekrite näopiltide kasutamine, oleme küsimust arutanud ka Eesti Apteekrite Liidu volikogus.