Autor: Violetta Riidas • 18. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Teadus ja äri on liialt põimunud

Meditsiiniteadus lõimub ravimiäriga ebasobival viisil, mis mõjutab haigusseisundite defineerimist ja turustamist avalikkusele, leiab British Medical Journali külalistoimetaja Ray Moynihan.

Amsterdami konverentsil “Selling sickness” esinenud Ray Moynihan on juhtiva meditsiiniajakirja BMJ külalistoimetaja ning raamatute “Selling Sickness: How Drug Companies are Turning Us All Into Patients” ja “Sex, Lies and Pharmaceuticals” autor, kirjutas Med24.

Ravimite müügist laekub 1 triljon dollarit, millest turundusse investeeritakse ligi 100 miljardit dollarit. Ray Moynihani arvates läheb palju sellest ohutute, tõhusate ja vajalike ravimite reklaamimiseks, kuid palju ka kunstliku ja põhjendamatu nõudluse tekitamiseks uute ravimite järgi.

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099