Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väide "kerge seedida" alkoholi turustamiseks ei sobi
Saksamaal turustatakse mahedaid happeid sisaldavat veini, mille kaelaetiketile on trükitud „Edition Mild kerge seedida/seedimissõbralik“. Saksamaa kohtus vaidlustati mõiste „kerge seedida“ kasutamine veini turustamiseks, sest määrus (EÜ) nr 1924/2006 keelab tervisealaste väidete kajastamise jookidel, mille etanoolisisaldus mahu järgi on üle 1,2 mahuprotsendi. Veini turustaja hinnangul ei ole aga määruse mõistes tegemist tervisealase väitega, vaid üksnes viitega üldisele heaolutundele.
Saksamaa kohus esitas Euroopa Kohtule eelotsusetaotluse selle kohta, kas „tervisealane väide“ peab olema väide kasuliku toitumisalase või füsioloogilise mõju kohta, mis on suunatud füüsilise seisundi pidevale paranemisele, või piisab ka väitest ajutise mõju kohta, mis piirdub söömise või joomise ja seedimise vahele jääva ajaperioodiga. Lisaks küsis Saksamaa kohus, kas juhul, kui mõiste hõlmab ka ajutist mõju, ei ole määruse keeld alkohoolset jooki tervisealase väitega reklaamida vastuolus Euroopa Liidu põhiõiguste hartas sätestatud kutse- ja ettevõtlusvabadusega.
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Liitu Meditsiiniuudiste iganädalase uudiskirjaga, et ükski oluline teema valdkonnas ei jääks märkamata.