Autor: Kadi Heinsalu • 9. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Ingerainen kritiseerib haiglate ligipääsmatuid e-süsteeme
"Oleme küll väiksem kui üks Pariisi eeslinnaosa, aga iga haigla on endale ise arendanud IT-süsteemid, mis lähtuvad ainult haigla vajadustest ega hooli patsiendi vajadustest," tõdes perearstide seltsi juht Diana Ingerainen intervjuus tarbija24-le.
Tema hinnangul on patsiendi kõige olulisem mure see, et tema andmed (kõik andmed on patsiendi omad!) ei liigu ning toimub mõttetu uuringute dubleerimine ja patsientide jooksutamine.
«Seda vähest ressurssi, mis tervishoius on, kulutatakse täiesti ebaotstarbeliselt. Haiglad oma autonoomsuses on läinud niikaugele, et loonud ka eraldi patsiendiportaalid, aga neis portaalides on killustatud andmed, kuna sisaldavad ainult just selles haiglas tehtud uuringuid,» rõhutab Ingerainen.