Autor: Violetta Riidas • 26. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Hoiatus ohtlikest kõrvalmõjudest hoopis soodustab ravimi müüki
Ravimireklaamid hoiatavad sageli võimalike tõsiste kõrvalnähtude eest, olgu selleks siis iiveldus, peapööritus või koguni surm. Hiljutine uuring näitab, et selle asemel, et tõsise ohuga ostjaid peletada, toimivad sellised hoiatused sootuks magentina, kui on jäänud teatud periood reklaami nägemise ja ostuotsuse langetamise vahele, kirjutas ERR Teadusuudised.
Järelduste tegemiseks korraldasid teadlased neli eksperimenti. Ühes katses nägid suitsetajad teatud sigaretifirma reklaami. Üks verisoon reklaamist sisaldas ka hoiatust, et suitsetamine võib põhjustada kopsuvähki, südamehaigusi, teine mitte.
Üsna aimatavalt ostsid katseisikud, kes olid näinud hoiatusega reklaami, kohe pärast klipi vaatamist mõnevõrra vähem sigarette. Huvitav oli aga see, et kui sama klippi näinud katseisikud pidi ostma sigarette mõne päeva pärast, siis tegid nad seda märksa suuremas koguses. Sama muster ilmnes ka siis, kui katseisikute peal testiti kunstlike magusainete reklaami.