"Nii imelik kui see ka ei tundu, siis see ei ole esmane patsiendikesksusest lähtudes, et iga inimene saaks kohe seda, mida ta tahab, sest meie peame arvestama kõiki patsiente ja kõikide patsientide vajadusi," rääkis Ingerainen Vikerraadio saates "Huvitaja", vahendasid ERR uudised.
Ingerainen selgitas, et perearstiteenuse saamine käib kolmel viisil: telefoni teel, mida inimesed kõige meelsamini kasutavad, e-posti teel või minnakse perearsti juurde kohale. Tema sõnul selgitavad perearstikeskuste administraatorid või assistendid juba esmase küsitlusega välja, kui kiire kellelgi arstile pääsemisega on. Järgmine tase on Ingeraineni sõnul pereõendus. "See on väga kenasti arenenud ja ma võin julgelt öelda, et pöördumistest 40-50% suudab pereõde täielikult lahendada. Nad on spetsialistid, kes õpivad neli aastat kõrgkoolis ja on võimelised ise hindama terviseseisundit ja läbi viima nõustamist. Loomulikult, me oleme meeskond ja kui pereõde tunneb, et tal on vaja koheselt arstiga konsulteerida või patsient perearstile edasi suunata, siis ta seda teeb. Aga õendustase on hästi oluline," rääkis Ingerainen.