Autor: Aet Trisberg • 20. juuni 2019

Koopiaravimit saadab umbusk

Paljud mäletavad armastatud näitlejannat Ita Everit kiitmas telereklaamis pea igal õhtul toimeainepõhiseid ravimeid. Kampaania julgustas valima geneerilist ehk koopiaravimit. Läbimurret pole aga sündinud.
Apteekritel on kohustus pakkuda patsiendile sobivate ravimite hulgast ravimpreparaati, mille puhul on patsiendi omaosalus ravimi eest tasumisel vähim.
Foto: PantherMedia

Haigekassa alustas koopia- ehk geneeriliste ravimite teavituskampaaniatega aastal 2010 ja tegi viimase 2016. aastal. “Põhjus, miks me viimastel aastatel enam pole ravimikampaaniaid teinud, on positiivne ehk siis elanikkonna teadlikkus tänase seisuga on nii kõrge, et teavitustegevusi lisaks pole vaja,” selgitab haigekassa tervise edenduse ja kommunikatsiooni talituse spetsialist Taisi Kõiv. “Tehtud kampaaniad ei oleks täna nii toimivad, kui levitatud sõnumeid ei toetaks terve võrgustik: arstid, erialaseltsid, apteekrid.”

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099