Paljud mäletavad armastatud näitlejannat Ita Everit kiitmas telereklaamis pea igal õhtul toimeainepõhiseid ravimeid. Kampaania julgustas valima geneerilist ehk koopiaravimit. Läbimurret pole aga sündinud.

- Apteekritel on kohustus pakkuda patsiendile sobivate ravimite hulgast ravimpreparaati, mille puhul on patsiendi omaosalus ravimi eest tasumisel vähim.
- Foto: PantherMedia
Haigekassa alustas koopia- ehk geneeriliste ravimite teavituskampaaniatega aastal 2010 ja tegi viimase 2016. aastal. “Põhjus, miks me viimastel aastatel enam pole ravimikampaaniaid teinud, on positiivne ehk siis elanikkonna teadlikkus tänase seisuga on nii kõrge, et teavitustegevusi lisaks pole vaja,” selgitab haigekassa tervise edenduse ja kommunikatsiooni talituse spetsialist Taisi Kõiv. “Tehtud kampaaniad ei oleks täna nii toimivad, kui levitatud sõnumeid ei toetaks terve võrgustik: arstid, erialaseltsid, apteekrid.”
Seotud lood
OECD värskes aruandes „Health at a Glance 2024“ prognoositakse, et aastaks 2050 on Euroopa Liidus (EL) üle 65-aastaseid inimesi juba kolmandik elanikkonnast. Kui lisada sellele elustiiliga seotud riskitegurid ja sotsiaalmajanduslikud erinevused, on selge, et Euroopa peab kiiresti ajakohastama oma tervishoiusüsteeme, et parandada patsientide elukvaliteeti.