Ühendkuningriigis ja kümnes teises Euroopa riigis tehtud uuringus seostati tavalisest suurema koguse ülitöödeldud toidu söömist suurema riskiga haigestuda suu-, kurgu- ja söögitoruvähki.
Ülitöödeldud toit sisaldab näiteks säilitusaineid, kunstlikke värvaineid ja liigset suhkrut.
  • Ülitöödeldud toit sisaldab näiteks säilitusaineid, kunstlikke värvaineid ja liigset suhkrut.
  • Foto: Shutterstock
Ajakirjas European Journal of Nutrition ilmunud uuringu käigus analüüsiti 1992.-1999. aastail 450 111 täiskasvanu toitumise ja elustiili andmeid, sealhulgas ülitöödeldud toidu tarbimist. Ilmnes, et inimestel, kes tarbisid teistest uuringus osalenuist 10% rohkem ülitöödeldud toite, oli 23% suurem risk haigestuda pea- ja kaelapiirkonna vähki ning 24% suurem risk söögitoru adenokartsinoomi tekkeks, vahendas CNN.

Seotud lood

Töökuulutused
  • 08.06.26, 11:32
Regionaalhaigla otsib arsti verekeskusesse
Kandideerimise tähtaeg: 31.08.26

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Meditsiiniuudised esilehele