Värske uuringu kohaselt võib regulaarne kohvijoomine vähendada dementsuse riski, kuid seda ainult inimestel, kelle kofeiini metabolism on aeglane.
Kohv võib osal inimestest dementsuse ära hoida
  • Foto: Shutterstock
Hiljutise uuringu tulemused avaldati ajalehes European Journal of Epidemiology. Leiti, et neil, kes joovad päevas vähemalt neli tassi kohvi, on dementsuse tekke tõenäosus umbes poole väiksem kui samaealistel inimestel, kes kohvi ei joo. Seda täheldati ainult inimestel, kellel on teatud geneetiline variant, mis põhjustab kofeiini aeglast metabolismi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.05.26, 09:09
AI-lahendus eemaldab tervishoiust kõige ajamahukama osa tööst
Tänaseks paljude sektorite tööd hõlbustanud AI on jõudnud tervishoidu ning loonud lahenduse, mis aitab arstidel dokumenteerimisele kuluvat aega kordades vähendada. “See pole enam tulevikustsenaarium, vaid reaalselt kasutatav tööriist, mis suudab arstivisiidi põhjal koostada mitte ainult sissekande, vaid ka suure osa vajalikust dokumentatsioonist,” räägib ettevõtte Connected juhatuse liige Kaupo Kuusk.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Meditsiiniuudised esilehele