Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Puuetega koolilaste rehabilitatsioon peaks toimuma koolis
Tallinna lasteaedades ja koolides viidi mullu läbi küsitlus
raske ja sügava puudega laste vanematele selleks- et välja
selgitada perede vajadused ning planeerida ja pakkuda neile
vajalikku abi- andis teada Raepress.
Hiljutine lastevanemate foorum võttis küsitluse tulemused kokku.
Küsitlusel- mis hõlmas 52 lasteaialapse ja 37 koolilapse vanemat-
selgus- et lasteaia laste vanemad on asutuse keskkonnatingimustega
rahul- kuid laste erivajaduste rahuldamisel koolides on veel
arenguruumi. Koolilaps on lasteaialapsest vähem kindlustatud
vajaliku kõrvalabiga. Isikliku abistaja- tugiisiku- eripedagoogi ja
logopeedi teenused pole kõigile lastele haridusasutuses veel
kättesaadavad.
Asutustes- kes teevad tihedat koostööd rehabilitatsiooni
meeskondadega- on lastele vajalike rehabilitatsiooniteenuste
saamine tagatud. Kui aga lapsevanem peab teenuse saamiseks leidma
ise aega ja transpordivõimalusi- võib laps rehabilitatsiooniplaanis
määratud teenusest ilma jääda. Lapsevanemad on huvitatud sellest-
et laps saaks rehabilitatsiooniteenused kätte
haridusasutusest.
Küsimustik oli põhjalik ja lastevanemate vastustest selgus- et vähe
teatakse Tallinna linna lastega peredele võimaldatavatest
teenustest- toetustest ja soodustustest. "Hiljutine foorum- kus
osales ligi 100 inimest ja mis korraldati koostöös Puuetega
Inimeste Kojaga- andis lastevanematele võimaluse küsimusi esitada
ja saada vajalikku teavet nii haridus- kui sotsiaalteenuste kohta-"
ütles abilinnapea Merike Martinson. "Oma tegevust tutvustama oli
kutsutud ka rehabilitatsiooniteenuste osutajad- kuid kahjuks jäi
nende esindatus oodatust väiksemaarvulisemaks."
Tallinnas on ligi tuhat sügava ja raske puudega last