1. - 30. maini toimub Eestis rinnavähi ennetamise kampaania „Ära
jää hiljaks“- mille eesmärk on teadvustada inimestele- et varases
staadiumis avastatud rinnavähk on ravitav ja kutsuda üles naisi
osalema sõeluuringus.
SA Vähi Sõeluuringute- Tervise Arengu Instituudi ning Haigekassa
koostööna kutsutakse naisi üle Eesti rinnavähi uuringutele-
vahendas Arst.ee. Nimelise kutse saavad naised vanuses 50-65
aastat. Kutseid saadetakse järk-järgult sünniaastate kaupa- kuna
kõiki naisi ei ole võimalik korraga uurida. Sel aastal kutsutakse
uuringutele 1945- 1948- 1949- 1951- 1952- 1956 ja 1958 aastal
sündinud ravikindlustusega naised.
Kutse saanud naistest tuli eelmisel aastal sõeluuringutele veidi
alla poole. Suurimaks probleemiks siiani ongi olnud küllaltki
tagasihoidlik naiste osalus. Selle aasta eesmärgiks on hõlmatuse
taset veelgi tõsta- kuid teiste riikide kogemused on näidanud- et
see on pikaajaline ja raske ülesanne. Tahame naistele panna
südamele- et nad rohkem hooliks oma tervisest. Maailmas on
tõestatud- et hästi organiseeritud sõeluuringutega on võimalik
suremust rinnavähki vähendada kuni 30%. Samuti on tänapäeval
märkimisväärselt paranenud ravivõimalused.
Selle aasta mais tutvustab Eesti Vähiliit rinnavähi varajase
avastamise projekti „Ära jää hiljaks!“ raames avalikkusele
esmakordselt rinnavähi ülemaailmset sümbolit ROOSAT LINTi
ROOSA LINT kui lootuse sümbol võeti laialdaselt kasutusele 1992. a.
Evelyn H. Lauderi poolt. Sümboli eesmärk on juhtida
tähelepanu rinnavähi varajase avastamise võimalusele ning selle
diagnoosimise- ja ravi probleemidele. Samas on see võimalus toetada
vähiga võitlevaid naisi ja nende peresid toimetulekul haiguse ja
sellega seotud hirmudega. ROOSA LINDI kampaania raames kogutakse
raha Vähiliidu uue mammograafiabussi ostuks- mille abil viiakse
edaspidi läbi uuringuid Eestimaa väikelinnades.
Kandes rinnas ROOSAT LINTi- näitame- et hoolime endast- lähedastest
ja neist- kes rinnavähki põevad.
Rinnavähi varajase avastamise teavitusüritusi toetab
presidendiproua Evelin Ilves. Projektis osalevad ka paljud firmad -
Hansapank- Avon- ERGO- SAS- Roche Eesti- AstraZeneca-
Sanofi-Aventis- Novartis Pharma- Apotheka- Farmacia- Selver-
Tallinna ja Tartu Kaubamaja- Mosaic- mille töötajad toetavad
kampaaniat kandes roosat linti. Suure panuse projekti õnnestumisse
annavad ka perearstid- günekoloogid- onkoloogid ja
ajakirjanikud.