Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kuidas mõõta apteegiteenuse kvaliteeti?
Milline on apteegiteenuse kvaliteedi mõõdupuu ja kas see ise on kvaliteetne, küsib Proviisorite Koja esindaja Karin Alamaa-Aas.
Proviisorite Koja esindaja Karin Alamaa-Aas
Foto: Andras Kralla
Loe ka ravimiameti kommentaari apteegiteenuse kvaliteedi kohta. ning Pharma Holding OÜ juhatuse esimeesMart Mägi arvamust apteekide tulevikust.
Möödunud suvel kehtestatud ajutised apteekide asutamispiirangud olid soodsad Südameapteegi keti omanikule Pharma Holdingule, kes tänu hulgiüksuse puudumisele sai avada uusi apteeke, kuid ettevõte esindaja tunnistab, et seda tehes võeti risk.
Konkurentsiamet tegi ettepaneku üle vaadata ravimiseaduses sätestatud proviisoromaniku nõue ja ravimite hulgimüüjate seotuse keeld ning tühistada piirangud, milleks vajadus puudub. Piirangutest tulenev kasu avalikkusele ei ole sisuliselt läbi analüüsitud.
Ravimiameti hinnangul märtsi lõpus jõustunud ravimiseaduse muudatused apteegiteenuse kvaliteeti otseselt ei mõjuta ning omandipiirangu seadmine proviisorite kasuks ei pruugi anda päris sellist efekti nadu ettepaneku tegijad lootsid.
Palavalt kuum suvine päev, higimull otsa ees ja särk läbimärg – see ei ole ainult normaalne, vaid lausa hädavajalik. Siiski ei seosta kõik higistamist ainult palava suvepäevaga. Higistamine võib tähendada rahvarohkeid üritusi, tähtsaid esinemisi või olulisi koosolekuid, aga ka vahelduvate kuuma- ja külmahoogudega üleminekuiga.