Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Sotsiaalsete oskuste praktikumid on jäetud elukogemuse kanda
Kuidas õpetada sotsiaalseid oskusi akadeemilises vormis inimesele, kellel need pole kaasa sündinud, küsis Meditsiiniuudised psühholoogiaprofessorilt ja koolitajalt Mare Porgilt.
Psühholoogiaprofessor ja koolitaja Mare Pork Foto: Raul Mee
Akadeemiline haridus on tõenäoliselt ajaloolise traditsiooni tõttu jätnud sotsiaalsete oskuste praktikumid rohkem n.ö. elukooli anda. Head tööd teevad ülikoolide juures asuvad nõustamiskeskused ja üliõpilasena omal nahal läbi tehtud nõustamine õpetab kaude ka nõustamistehnikaid.
Tartu Ülikoolile ei meeldinud kõrghariduse hindamisnõukogu otsustus tulla nende meditsiiniõpet kaks aastat varem hindama ning kool kaalus selle otsuse vaidlustamist.
Tartu ülikooli meditsiiniharidus on liiga teoreetiline ning ei õpeta tulevastele arstidele sotsiaalseid oskusi, nagu näiteks patsientidega suhtlemine, tõi välja kõrghariduse hindamisnõukogu.