27. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas terve talupojatarkus aitaks valida ravimit?

Mida ja kuidas on üldse eetiline reklaamida, et säiliks terve analüüsivõime ja valimise oskus?

Vanainimese infarkti ühe võimaliku põhjusena kahtlustas arstkopsupõletikku. Haiglast lahkus ta viie tabletikarbiga- mis pididjääma tema öökapile kuni elupäevade lõpuni. Mõne aja pärast sattus vanainimene südamepuudulikkusega taas haiglasse. Teine tohter  vaatas järgi- milliseid tablette vanainimene olitarvitanud ja vahetas ühe viiest tabletikarbist tagasihoidlikumavariandi vastu välja. Köha kadus kui nõiaväel. Selgus- et esimesearsti määratud tabletiga võibki kaasneda köha- kuigi see on suureravimifirma poolt ohtralt reklaamitud kallis toode. <br />Olen  kaugel sellest- et süüdistada arste või apteekreid- kesravimit soovitades teevad patsiendi heaks enamasti oma parima.Pigem mõtisklen ravimite reklaamimise eetilisuse üle üldse.<br />Kas pole nii- et intensiivse ja oskusliku reklaami mõjuväljaskaotab inimene kergesti valiku- ja otsustamisvõime ning reageeribpooleldi automaadina- märkamata isegi ilmset?<br />Mida ja kuidas on üldse eetiline reklaamida- et säiliks terveanalüüsivõime ja valimise oskus?

Pikemalt loe paberlehest

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708