Autor: Ketlin Beljaev • 12. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nõuandeliin 1220 tekitab üksikuid pretensioone

2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbrit kokku 158 000 korda – nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaid seitse inimest.

<strong>2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbritkokku 158 000 korda - nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaidseitse inimest.</strong><br />1220 projektijuht Külli Friedemanni sõnul on kaebused seotud rohkemarsti väsimuse või suhtumisega- mitte meditsiinilise nõuga.<br />Kõige suurem probleem on  telefoninõustajate leidmisega. “Senioleme miinimumtaseme ära hoidnud-” lausus ta. Vaatamata igasugusteabiliinide juurdetulekule- on ligi kolm aastat töös olnud perearstinõuandetelefoni kõnede arv igal aastal 10% kasvanud. Friedemann eioska öelda- mis kõnede arvu lagi võib olla. “Kõik sõltub sellest-kuhu üldine tervishoid läheb-” lisas ta.<br />1220 eesmärk on vähendada häirekeskuse numbri 112 tööd. Need kakstelefoninumbrit on aga omavahel tihedas koostöös- meenutadespingpongimängu. “Arst hindab erakorralise meditsiini vajaduse jasuunab vajadusel otse häirekeskusele. Kui aga 112-le tuleb kõne-mis ei kuulu neile- suunavad nad siia-” selgitas Friedemannsuurimat muutust- kuhu perearsti nõuandetelefon on jõudnud.<br />Möödunud aasta näitajate järgi tuli välja- et kõnede tipptund onpäevasel ajal kella 12-13. Arstist nõustaja Lauri Laasi sõnul võibpõhjus olla selles- et paljudes perearstikeskustes on sel ajalkõnetund- mis ei jäta liinidele hingamisruumi.<br />Kaks päeva nädalas nõustamistelefonile vastavale Laasile on kõigerohkem meelde jäänud kõned- kus ta saab inimest lõplikult aidata-mitte ei pea edasi suunama. Vahel tuleb anda ka üldist tervishoidupuudutavat nõu: kuidas perearsti vahetada või saatekirjasaada.<br />Kõige rohkem on siiski kõnesid sümptomite kohta. Laasi meelest poleprobleem ka see- kui purjus või pohmelli käes vaevlevad inimesedhelistavad. Vastupidi - 1220 on tema hinnangul hoopis lahendusinimestele- kelle kõik teised on ära tõuganud.<br />“Tegelikult- kui juba helistab- siis on hädas. Tuleb kolm kordasisse hingata- helistaja võib olla agressiivse reaktsiooniga- agalõpuks on ta hästi tänulik- sest saab soovituse kätte-” rääkisnõustaja.

Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Meditsiiniuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Kristiina KäitMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 58552330
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Minna Liisi LiivrandMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 230
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708
TellimiskeskusTel: 667 0099