Ainult tellijatele
Autor: Ketlin Beljaev • 12. mai 2008
Ainult tellijatele
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nõuandeliin 1220 tekitab üksikuid pretensioone

2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbrit kokku 158 000 korda – nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaid seitse inimest.

<strong>2007. aastal valiti perearsti nõuandetelefoni numbritkokku 158 000 korda - nõustaja peale otsustas kaebuse esitada vaidseitse inimest.</strong><br />1220 projektijuht Külli Friedemanni sõnul on kaebused seotud rohkemarsti väsimuse või suhtumisega- mitte meditsiinilise nõuga.<br />Kõige suurem probleem on  telefoninõustajate leidmisega. “Senioleme miinimumtaseme ära hoidnud-” lausus ta. Vaatamata igasugusteabiliinide juurdetulekule- on ligi kolm aastat töös olnud perearstinõuandetelefoni kõnede arv igal aastal 10% kasvanud. Friedemann eioska öelda- mis kõnede arvu lagi võib olla. “Kõik sõltub sellest-kuhu üldine tervishoid läheb-” lisas ta.<br />1220 eesmärk on vähendada häirekeskuse numbri 112 tööd. Need kakstelefoninumbrit on aga omavahel tihedas koostöös- meenutadespingpongimängu. “Arst hindab erakorralise meditsiini vajaduse jasuunab vajadusel otse häirekeskusele. Kui aga 112-le tuleb kõne-mis ei kuulu neile- suunavad nad siia-” selgitas Friedemannsuurimat muutust- kuhu perearsti nõuandetelefon on jõudnud.<br />Möödunud aasta näitajate järgi tuli välja- et kõnede tipptund onpäevasel ajal kella 12-13. Arstist nõustaja Lauri Laasi sõnul võibpõhjus olla selles- et paljudes perearstikeskustes on sel ajalkõnetund- mis ei jäta liinidele hingamisruumi.<br />Kaks päeva nädalas nõustamistelefonile vastavale Laasile on kõigerohkem meelde jäänud kõned- kus ta saab inimest lõplikult aidata-mitte ei pea edasi suunama. Vahel tuleb anda ka üldist tervishoidupuudutavat nõu: kuidas perearsti vahetada või saatekirjasaada.<br />Kõige rohkem on siiski kõnesid sümptomite kohta. Laasi meelest poleprobleem ka see- kui purjus või pohmelli käes vaevlevad inimesedhelistavad. Vastupidi - 1220 on tema hinnangul hoopis lahendusinimestele- kelle kõik teised on ära tõuganud.<br />“Tegelikult- kui juba helistab- siis on hädas. Tuleb kolm kordasisse hingata- helistaja võib olla agressiivse reaktsiooniga- agalõpuks on ta hästi tänulik- sest saab soovituse kätte-” rääkisnõustaja.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluMeditsiiniuudiste peatoimetajaTel: 6670 451
Violetta RiidasMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 454
Margot VentMeditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Hanna SultsMeditsiiniuudiste sündmuste projektijuhtTel: 6670 385
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708