Üle-eelmises Meditsiiniuudiste numbris
esitab Ravimiameti peadirektor Kristin Raudsepp vastu vaidlemist välistava
seisukoha, mille kohaselt ei aita retseptiravimite reklaam patsiente. Lisaks
antakse mõista, et ainsad kes võidaksid reklaami reeglite muutmisest on
ravimifirmad.
Siin tuleb aga öelda, et pr Raudsepp murrab sisse täitsa lahtisest uksest. Euroopa keskorganisatsiooni (EFPIA) tasemel on ravimitootjad ühiselt deklareerinud, et neil puudub huvi patsientidele suunatud retseptiravimite reklaami lubamise vastu. Küll aga on ravimitootjad valmis jagama soovijatele informatsiooni ravimite omadustest, toimetest ja kõrvaltoimetest. Kuid seda ainult pasiivse pakkujana ja siis kui patsient ise tunneb huvi.
Seotud lood
USA toidu- ja ravimite järelevalveamet FDA
on hoiatanud 14 ravimifirmat reklaamide eest, mis ilmuvad muuhulgas ka Google
otsingumootorit kasutades ilmuvad arvutiekraanile. Reklaamid kujutavad endast
niinimetatud sponsorilinke, kirjutas Mediuutiset.
Riigisekretär on välja kuulutanud avaliku
konkursi Ravimiameti inspektsiooniosakonna juhataja ametikohale.
Haigla igapäevatöö keerukus ei seisne ainult patsientide ravimises, vaid ka selles, et õiged ravimid jõuaksid õigel ajal patsientideni. Iga ravim on kriitilise tähtsusega ning isegi väikesed vead annuses või ravimivalikus võivad ohustada patsiendi tervist. Haiglas liigub päevas sadu ravimeid. Nende käsitsi haldamine, komplekteerimine ja dokumenteerimine muudab protsessi keerukaks ning veaohtlikuks.