Autor: Triin Tabur • 16. oktoober 2009
Ainult tellijatele

Populaarne antidepressant tekitab enesetapumõtteid

Populaarne depressiooniravim nortriptüliin põhjustas kümme korda rohkem enesetapumõtteid kui alternatiivne ravim estsitalopraam, leiti ajakirjas BMC Medicine avaldatud artiklis.

Nii estsitalopraam kui ka nortriptüliin mõjutavad inimeste tuju närviülekandesüsteemide kaudu. Esimene ravim on selektiivne serotoniini tagasihaarde inhibiitor (SSRI), mis takistab serotoniini sisenemist rakkudesse ja pikendab nii selle head tuju tekitava aine mõju närvisünapsidele. Teine ravim on kolmetsükliline antidepressant, mis takistab eelkõige teise rõõmuhormooni noradrenaliini, aga ka serotoniini tagasihaaret, vahendas Novaator.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Jaga lugu
Mu.ee toetajad:
Kadi HeinsaluPeatoimetajaTel: 667 0451
Violetta RiidasToimetajaTel: 667 0454
Siret TrullAjakirjanik-toimetajaTel: 667 0446
Triin Tabur Meditsiiniuudiste toimetajaTel: 6670 455
Karin TammMeditsiiniuudiste sündmuse juhtTel: 513 8862
Maarja KõrvMeditsiinimeedia müügijuhtTel: 5257708