Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Volmer: nõustatud patsient oskab apteegist abi küsida
TÜ farmaatsia instituudi õppejõud Daisy Volmer
kirjutab ajakirjas Apteeker, et Lissabonis toimunud konverentsil „Suhtlemine ja
teabejagamine apteegis“ arutleti muu hulgas palju apteegis pakutavate
lisateenuste üle.
Euroopa, Ameerika Ühendriikide ja Austraalia apteekides pakutakse näiteks hüpertensiooni, suhkurtõve ja astmaga patsientide nõustamist, vahendas med24 Volmerit.
Silikaadi apteegi proviisor Ülle Helena
Meren nentis, et Eestis oodatatakse apteekidest odavaid ravimeid ja parimat
nõustamist. Nõustamise eest tasu aga puudub ning riik näeb apteegis rohkem
äri kui tervishoiuteenust osutavat asutust.
Haigla igapäevatöö keerukus ei seisne ainult patsientide ravimises, vaid ka selles, et õiged ravimid jõuaksid õigel ajal patsientideni. Iga ravim on kriitilise tähtsusega ning isegi väikesed vead annuses või ravimivalikus võivad ohustada patsiendi tervist. Haiglas liigub päevas sadu ravimeid. Nende käsitsi haldamine, komplekteerimine ja dokumenteerimine muudab protsessi keerukaks ning veaohtlikuks.